Hoe herstel ik mijn connectie met Lebara?

Ik wilde vandaag mijn beltegoed opwaarderen met een code, maar ik kan 1244 niet meer bereiken. Er staat meteen na het bellen "call ended". Ook herkent de website mijn telefoonnummer niet meer als Lebara nummer. Ik kan nog wel gebeld en geSMSt worden. Wat moet ik hieraan doen? Klantenservice heb ik al gemaild maar dat duurt nog wel even.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Telefoons
5.1K
Amadea
8 jaar geleden
Volgens mij kan je veel beter een andere provider nemen! Zie https://www.bellen.com/mobiele-providers/lebara-mobile/klantervaringen en ook http://www.goeievraag.nl/elektronica/handhelds-smartphones/vraag/585229/bel-lebara-klantenservice-online-callcenter
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat begin ik nu ook te merken Amadea :/ Ik kreeg de SIMkaart op straat gratis in m'n handen geduwd bij zo'n tentje, dus ik dacht waarom niet. De enige reden dat ik er nu uberhaupt nog moeite voor wil doen is omdat ik een opwaardeercode heb ter waarde van 10 Euro.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoy heb je *100*opwaardeercode# geprobeerd bellen met labara is voor naar buitenland bellen goedkoop maar in Nederland kan je maar 20 minuten bellen voor 10 € . Handig als je minder 20 minuten per 6 maanden belt . Telfort 10 € per maand 300 minuten per maand
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoi Willem. Ja, ik heb inderdaad ook geprobeerd om *100* te bellen met de beltegoedcode erachter. Ik kom er echt niet uit.
Wat betreft het geld, ik bel absoluut nooit. Ik verstuur misschien 2 SMSjes per maand en doe dus makkelijk een jaar met 10 euro. Het is vooral voor noodgevallen en ik vind dit zonde van m'n geld. Die code is straks niet geldig meer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het kan ook zijn dat jou sim kaart is verlopen dit gebeurt na zes maanden je kan dan nog wel gebeld worden maar je kan zelf niet meer bellen. Na zes maanden krijg je een sms dat je moet opwaarderen binnen een week daarna vervalt je telefoon nummer
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Huh. Daar heb je een punt. Nooit geweten dat dat mogelijk is, maar de problemen die andere mensen melden komen met mij overeen. Ik heb ook al heel lang niet meer opgewaardeerd.. Wat stom zeg. Nieuwe simkaart is dus de oplossing - bedankt voor de tip!

Het beste antwoord

Beste Eloines, hoedt U voor Lebara!!
Neem nu meteen een andere provider, vergeet Lebara, schrap die naam uit je vocabulaire...
Iedereen die ik spreek over deze naam heeft dezelfde ervaring... je stort geldt (koopt beltegoed) en of het duurt even, of het is meteen weg en voor oplossingen zijn ze onbereikbaar.
Het is voor mij een levensles geweest: NOOIt meer LEBARA en geloof me , het is geen grap , maar gaat je nog veel meer geld kosten als je het nu nog wilt oplossen.

Antwoord

Jouw connectie met Lebara is niet te herstellen. Zij blijven onbereikbaar. Niet telefonisch noch per mail/online te bereiken.

Gewoon niet. En het gekke is, dat ze nog steeds slachtoffers maken.
Het heeft mij eerst ca. 40euro beltegoed gekost en later nog eens 10euro. Dat is voor iemand zoals ik een hoop geld. ik ben over mijn boosheid heen, maar verontwaardigd ben ik nog steeds, het is namelijk moreel verwerpelijk en kennelijk wettelijk wel toegestaan. ze zijn dus sluw en gaan gewoon door, want ze kennen de mazen van de wet.

Advies
Laat het rusten.

Ik kan je een goede andere provider aanraden .prepaid. bellen met Lyca. Deze heeft op dit moment weer een actie : 10euro beltegoed kopen en dan 20euro beltegoed opwaardering krijgen. en houd je vast 20euro kopen en 60euro beltegoed krijgen! wie kan daar tegenop? er is geen betere. Ik ben al jaren klant, tevreden klant van Lyca.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je uitgebreide antwoord en waarschuwing! Dit probleem had ik echter 9 maanden geleden, en door de reactie van "Willemspreeuw" hierboven kwam ik erachter dat mijn SIMkaart was verlopen omdat ik al een half jaar niet meer opgewaardeerd had. Ik zit nu bij Vodafone en heb het prima naar mijn zin :) Overigens heeft mijn kaart prima gefunctioneerd voor zolang het duurde, en heb ik altijd netjes bereik gehad.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Eloines
Ja, 9 maanden geleden al. Ik zag het.
Heb een goede reden dat ik je vraag desondanks beantwoord. Ik heb hetzelfde meegemaakt en werd geflest voor in totaal 50euro!.

Voor mij is dat veel geld, had 40euro erop gezet voor nood. Net als jij, eigenlijk nooit mee bellen, echter nooit een smsje gekregen over wat dan ook. Nog eens 10euro gestort om het probleem op te lossen en binnen een week was ook de volledige 10euro verdwenen. Vandaar. Hoedt U voor Lebara. Oh en maak zoveel mogelijk anti-reclame, dat verdienen ze wel. (Was trouwens het enige beltegoed dat MediaMarkt te koop had, vreemd) Er zijn nog meer mensen die zo'n bedrag niet kunnen missen. Daarom heb ik dit toch geschreven. Als ik er iemand van kan weerhouden met Lebara in zee te gaan, is het doel bereikt.
Schandalig dat zij dit ongestraft kunnen doen. N.B. het verlopen van een sim-kaart... stelen noem ik dit. Ook al zijn dit hun regels/voorwaarden, als ik een brood koop bij de bakker is het van mij en al laat ik het 10jaar in de vriezer liggen, gekocht en betaald en dus van mij.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb veel kennissen die allemaal lebara hebben .
Maar ik heb nog nooit een klacht gehoord .
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Lebara heeft zelf ook nog nooit een klacht gehoord. Dat dat ook niet kan is waar, maar je neemt geen telefoondienst om de leverancier te bellen, toch? Dus het is logisch dat dat niet kan. Ze hebben vast wel postduiven, en op rooksignalen reageren ze gegarandeerd (mits sterk genoeg en op de juiste tijd en plaats afgeleverd). Misschien niet met de gewenste antwoorden, maar het contact is dan gelegd. worden ook wel als ze niet te bellen zijn Verder zijn hun prepaid startsetjes soms verrassend voordelig. Ik heb er twee bij de Jumbo gekocht, die had ze afgeprijsd in 2 stappen van €9,99 naar 99 cent. Terwijl er 10 euro beltegoed op zit en de belofte van nog meer. Altijd handig als je ook iets hebt waar je niet over gebeld wilt worden, of een account wilt waar een bevestiging per SMS voor nodig is, en je eigen nummer al in gebruik is. Hoe lang die Lebara nummers daar nog voor geaccepteerd worden weet ik niet, want zo worden het natuurlijk anonieme wegwerpnummers. Maar vorig jaar werkte het nog.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@jodokus52: Het is goed om Lebara onrecht aan te doen, maar niet meer onrecht dan ze verdienen. Dat verlopen van 06 nummers gebeurt bij elke Prepaid provider. Niet allemaal onder dezelfde voorwaarden, en aimgh zijn er (of is er 1) waar alleen helemaal niet gebruiken tot verlopen leidt. Ik denk dat ze dat moeten doen, omdat nummers die kwijtgeraakt zijn anders nooit meer gebruikt zouden kunnen worden. Dit gaat dus niet over het tegoed, maar om het nummer. Het tegoed zou gewoon teruggegeven kunnen worden als het nummer vervalt. Tegoed dat vervalt, bonustegoed dat enorm voordelig lijkt maar na 2 maanden verloopt en wat je alleen krijgt als je meer dan het minimum verhoogt, allemaal misleiding om onnodige uitgaven als kostenbesparing te presenteren. Maar ook dat doen er meer, bijv. AH mobiel, en het staat in de voorwaarden. Diefstal.. tegoed is betaald, net als dat brood. Maar de beperking hoort bij de deal, en je hebt alternatieven. Bij monopolisten is het wel een onvervalste boevenstreek. Strippenkaarten die na een prijsverhoging vervallen zonder restitutie of verrekenen als je een nieuwe koopt. Terwijl het toch al verplicht vooruitbetalen is, waardoor ze al gratis een lening hebben. Bovenop de winst door alle strippenkaarten die in wasmachines gesneuveld zijn, of met een beetje geluk in het OV nog aangevuld met boetes wegens zwartrijden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Sanskelotje
Ik heb over dit onderwerp zelfs een vraag gesteld, maar ik was te emotioneel/boos (voor mij is 50euro echt veel geld!!) en de vraag werd verwijderd, helaas. Inmiddels weet ik dat niet alleen L (ik weiger de naam nog te gebruiken) dit toepast, maar als je het niet weet en niet gewaarschuwd wordt, ik heb nooit een e-mail ontvangen! trouwens...en dat vind ik wel het minste als een bedrijf op grond van dit soort schandalige voorwaarden (wie leest nou de voorwaarden bij aankoop van een beltegoed??) mijn beltegoed MIJN EIGENDOM legaal gaat stelen. @Eloines Vs zei het zelf al, zij kreeg dit SIM-kaart in handen geduwd op straat, ze worden gewoon uitgedeeld... Ik zie ze ook vaak genoeg uitgedeeld worden, nu begrijp ik waarom. In ieder geval, ik ben al door meer telefoonbedrijven geflest, maar niet op deze manier en ik zegen Lyca! prepaid met acties die goud waard zijn: 10euro beltegoed kopen en 20euro gestort krijgen. Als je niet veel geld hebt is dat dus een prima deal!. ------------------------------
Als deze 'beperking' bij de deal hoort, hoort er vast ook een herinnering bij.
Zoals eerder gezegd, niet gekregen en dus voor mij oplichting, legale?
dat zal dan wel, maar 't blijft diefstal in mijn ogen.
------------------------------