hoe maak ik het goed met m'n ouders?

Ik ben mijn fiets eerder dit jaar 2 keer verloren doordat hij gestolen is. Later ben ik 2 keer mijn dure machtbeugel verloren. En precies nu het weer een beetje goed ging thuis hebben ze mijn fiets op school gestolen. Hoe kan ik dit ooit goed maken!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Amadea
7 jaar geleden
Ga werken zodat je zelf een nieuwe fiets kunt bekostigen.
Erna55
7 jaar geleden
Hoe kan het dat je twee keer een nachtbeugel "verloren" bent ?
Stond je fiets elke keer op slot ?
Utrecht
7 jaar geleden
3 fietsen kwijt in 1 jaar. Dat is wel heel erg slordig!
Lees het andwoord van Jodokus52 maar eens goed door en verander je gewoontes.
Erna55
7 jaar geleden
Hoe kun je je nachtbeugel 2 keer verliezen ?
En wil je antwoorden op de vraag of je je fiets wel op slot had gezet ?
Amadea
7 jaar geleden
De vraag is nog of het om een gebitsbeugel of om een beugelslot voor de fiets gaat.

Antwoorden (1)

Dat is geen beste zet... weer je fiets 'laten' stelen. hoe kan dit nou? Een dure beugel en goed slot en dan nog je fiets ...weg... Zet je hem niet vast aan een lantaarnpaal of in een fietshok/fietsenstalling aan een stevig iets vergrendeld/bewaakt?

Kennelijk is jouw fiets favoriet. Krijg je steeds dezelfde fiets van je ouders? Of van de verzekering misschien, dure grap hoor.
geen wonder dat je ouders boos waren en nu na een tijdje weer...

Om te beginnen weet je misschien wel wat JIJ er aan kunt doen. Wat ik hierboven al aanhaalde. De fiets goed op slot (sterk -duur- slot) , stevige, goede ketting/beugel en ergens aan VAST zetten. Of een bewaakte stalling natuurlijk.

Om het goed te maken met je ouders?
Of het voor hen veel geld is of niet, doet er niet toe, het gaat om het idee WEER veel geld weg/verdwenen/gestolen en daar kun jij wel iets aan doen. Je kunt een baantje nemen om het terug te verdienen. Dat als eerste en natuurlijk mag je school / huiswerk daar niet onder lijden.
Verder zul je VANAF NU beter , wat zeg ik , VEEL BETER op je spullen / FIETS moeten passen. Ook in haast moet je jouw fiets WEL op slot en ergens aan VAST zetten ... haast is relatief, eerder van huis gaan is een gewoonte die je jezelf kunt aanleren.

Antwoord

Betaal het geld van de vermiste fiets terug, Neem een baantje, beloof beterschap en vooral VERANDER je gewoonten, niet meer in haast de fiets niet op slot zetten maar ALTIJD hier tijd voor nemen, zo ook ergens (lantaarnpaal) aan vast zetten. Beter nog achter slot en grendel (fietsenstalling) fiets op slot!! wegzetten.

Beloof beterschap , ga om de tafel zitten en bespreek dit met je ouders, zij zullen dit zeker waarderen, dat je kennelijk nu de ernst inziet van het iedere keer verdwijnen/gestolen worden van je fietsen.

Maak het verschil, bespreek het en kom in aktie door een bijbaantje te zoeken.