Wat kan ik doen met de uitspraak van de politie dat ze het te druk hebben om een intake te doen met mijn vader(zie uitleg)?

Vorige week woensdag is er iets vreselijks gebeurt met mijn 82-jarige vader in het verzorgingshuis waar hij woont. Donderdag heeft hij het mij verteld en ik heb gelijk de (in dit geval zeden-)politie gebeld, omdat echt uitgezocht moet worden wie dit heeft gedaan.
Politie geeft aan dat ik teruggebeld wordt voor een -in eerste instantie- intakegesprek. Maandag zelf weer gebeld, want nog niets gehoord. Het kan nog wel even duren, ze hebben het zo druk, was het antwoord.
Met mijn vader gaat het erg slecht, slaapt niet meer en praat er aan 1 stuk over.
Verder is alle hulp op gang gekomen (crisisdienst, huisarts, inspectie) maar de politie laat het nu afweten, terwijl dit voor hem (maar ook voor mij) erg belangrijk zou zijn. Mag het zolang duren voordat de politie wat onderneemt? Ook i.v.m. sporen etc.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O, wat erg, heel veel sterkte ermee.
En doen wat Suzy aanraadt bij de politie langsgaan!

Antwoorden (4)

Wat vreselijk! Je zou toch mogen verwachten dat dit soort zaken prioriteit hebben.

Wat ik zou doen: in plaats van te bellen, persoonlijk langsgaan, en eisen iemand te spreken die iets kan doen. Het is moeilijker om iemand af te wimpelen die voor je neus staat dan iemand aan de telefoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, meer kan je niet doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We hebben nu wel een contactpersoon bij de politie en zullen zo snel mogelijk gebeld worden voor de afspraak.
Langs gaan heeft denk ik weinig zin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hebben ze gezegd wat 'zo snel mogelijk' betekent? Wanneer is dat? Als ze dat niet hebben gezegd, zou ik toch echt zelf een redelijke termijn aanhouden (bij mij zou die rond de 24 uur maximaal liggen) en als er dan nog niet gebeld is, toch echt bij de politie op de stoep staan. Ja, dat is drammerig en zeurderig en brutaal. Maar in deze situatie mag dat best. De brutalen hebben de halve wereld, het zou wel eens kunnen verbazen hoeveel er ineens wél mogelijk blijkt te zijn als je dit soort oponthoud niet braaf accepteert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ SuzyQ: helemaal mee eens. Gelijk op de stoep gaan staan, dan kunnen ze niet om je heen. Ervaring: heb ik gedaan na ernstige lastering tov mijn moeder, er werd dezelfde dag werk van gemaakt. Voor mijn gevoel geef je met persoonlijk contact ook meer aan dat het dringend en belangrijk is; je neemt tenslotte de tijd en moeite om zelf de politie te gaan bezoeken.
@juni10: laat je niet afschepen met de vage dooddoener 'zo snel mogelijk', ga naar politiebureau, blijf 'op je strepen staan' totdat er een voor jou bevredigend antwoord/oplossing/tijd is overeengekomen. Heel veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@scarlet101: 'zo snel mogelijk' is inderdaad een dooddoener. Waarom zou zo'n contactpersoon niet meteen een afspraak kunnen maken? Agenda in de trein laten liggen? Dat zal niet, dus niets weerhoudt ze ervan om direct de eerstvolgende vrije plek (of als dat eerder is: de eerstvolgende plek met een minder belangrijke bezigheid) in de agenda te reserveren voor deze afspraak. Meestal betekent 'zo snel mogelijk' gewoon 'wanneer het me uitkomt', of 'als ik er nog eens aan toekom, eerst even mijn urenadministratie bijwerken'.
Luidkeels gaan klagen bij een volksvertegenwoordiger, of desnoods een ingezonden stuk in de krant,dat wil de politie wel eens peper in het gat strooien. Juist deze dingen moeten met voorrang behandeld worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Per direct de wijkagent vragen om langs te komen bij je vader. Je kan via 0900-8844 vragen naar de wijkagent. Als je dan niet via het bureau iets kan, dan maar op die manier. Ook de GGZ en huisarts kunnen contact opnemen met de politie/wijkagent om druk achter de situatie te zetten. Mogelijk kan je ze vragen of ze willen bellen naar de politie.

Het is te gek voor woorden dat ze zo lang op zich laten wachten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor het doen van een aangifte hoef je je niet noodzakelijkerwijs tot de politie te wenden.

Als men bij de politie geen tijd denkt te hebben voor jouw situatie of zelfs botweg er een proces verbaal van weigert op te maken, kun je je rechtstreeks tot de officier van justitie wenden en dààr je aangifte deponeren.

Je beklag over de behandeling bij de politie alsmede je overige grieven kun je daar trouwens ook neerleggen.

De officier zal dan i.h.a. de politie opdracht geven een proces verbaal van die zaak op te maken..en dàn hebben ze ineens wèl tijd voor jou..snap je wel?

Groet,

Ton