Mag een bouwvakster ook met ontbloot bovenlijf werken?

Is dat strafbaar, aanstootgevend, onzedelijk? Als het niet mag, is dat toch discriminatie? Mogen vrouwen die niet bouwvakken met ontbloot bovenlijf lopen? Waarom zou het eigenlijk aanstootgevend zijn, omdat mannen op verkeerde gedachtes worden gebracht, net als de moslims dat vinden van vrouwen zonder hoofddoek?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
4.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je ziet ook weleens mannen met grote borsten, vind ik ook aanstootgevend.
zo van, hoe heb je het zover laten komen?
maar het gaat er niet om wat vrouwen denken, maar wat mannen voelen, die komen dan niet meer aan werken toe. kijk maar naar die landen waar vrouwen lopen zonder hemdje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@gras beetje krap door de bocht maar ik moet er vreselijk om lachen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@gras beetje krap door de bocht maar ik moet er vreselijk om lachen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je denkt toch zeker zelf niet dat er een bouwvakster is die dit serieus in overweging zal nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar gaat het mij niet om. Zou het mogen en als het niet mag, waarom niet?

Het beste antwoord

ik denk dat je wel een punt hebt want waarom zou het op het strand wel mogen en op het werk dan weer niet en wat zou er met toch zo mis aan vrouwen borsten zijn dat ze maar verborgen moet blijven ik denk dat haar collega's er weinig problemen mee zouden hebben en voor de rechter geef ik haar op basis van gelijke rechten een hele goede kans
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

nee dat mag niet.. ze mag wel met een bikini aan werken maar mag haar borsten niet bloot geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het aanstootgevend gedrag is. Nog afgezien van dat, het lijkt mij ook een pijnlijke bedoeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor.
graag zelfs.
verkeerde gedachten krijg ik daarvan zekers niet , eerder mooie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou dan toch ff een kleine "onder voorbehoud van" willen plaatsen hoor van sommige zou ik toch liever hebben dat ze een burka zouden dragen ;-)
maar dat geld natuurlijk ook voor mannelijke bouwvakkers !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha touche....
Damesborsten worden toch meer als seksueel gezien dan een blote mannenborst.
Bovendien - bij de grotere cupmaten, zeker op een bepaalde leeftijd, neem je nogal wat risico als je alles laat slingeren ;-)
Kijk maar naar de discussie over borstvoeden, er zijn heel veel mensen die vinden dat dat niet in het openbaar kan want het is aanstootgevend want je ziet een tiet, schande!
http://www.nu.nl/binnenland/2343645/borstvoeding-in-openbaar-niet-normaal.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dit valt onder aanstootgevend gedrag, om nog maar te zwijgen van al die bouwvakkers die dan opeens van de steiger vallen, niet meer aan werken toekomen ed. Dus het gaat ook nog eens om de veiligheid ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit ethisch oogpunt heb ik niets tegen op oben ohne metselen of andere activiteiten in die hoedanigheid. Maar als je daar van boven wat groot uitgevallen bent loop je wel het risico dat je je eigen voorgevel in die van de opdrachtgever inmetselt. Excuus voor deze platvloersheid. Gevoelsmatig heb ik met topless van dames op de steiger toch ietwat moeite, bij nader inzien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfs mannen mogen niet zomaar overal met ontbloot bovenlichaam rondlopen, zie de bron ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk niet dat het mag, valt onder aanstootgevend gedrag. Klinkt als ongelijkheid t.o.v de mannelijke bouwvakker maar dat is net niet. Een ontbloot vrouwelijk bovenlijf is niet acceptabel op een bouwplaats. Werkt ook niet lekker lijkt me, met vrij hangende borsten.