Als fietser zijnde aanrijding met een andere fietser gehad. Ik reed over het parkeervak een busje voorbij. Hij kwam van links. Wie is schuldig?

Mijn fiets heeft flinke schade. Kan ik hem aansprakelijk stellen? Ik reed zelf over een parkeervak een stilstaand busje voorbij. Hij wilde een inrit inslaan. We zagen elkaar niet aankomen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Jij kwam van rechts dus jij zou voorrang hebben. Alleen zeg jij dat je achter en busje vandaan komt. En dus zal de andere fietser jouw niet goed gezien. En voorang moet je krijgen en niet nemen. Dus kan jij de fietser niet aansprakelijk stellen voor de schade.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezien je informatie onder 'reactie':
Ik denk dat jij hoofdschuldig bent. Alhoewel hij zeker niet goed oplette, had jij daar niet mogen fietsen. En al zeker niet met volle vaart.
Toch zou een rechter kunnen beslissen dat beiden deels schuldig zijn. Maar ik denk niet dat er een rechter is die de ander meer dan 50% van de kosten zou laten betalen - dat lijkt me stug.