Is er ergens een site of een lijst te vinden waarop staat welke gemeenten in Nederland permanente bewoning van een recreatiewoning toestaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K

Het beste antwoord

Nee, daar is geen lijst van.

Je moet per gemeente informeren of zij permanente bewoning van recreatiewoningen toe staan.

Deze gemeenten in ieder geval wel (of wordt gedoogd)

http://www.enormo.nl/te+koop+recreatiewoning+permanente+enschede
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Jaren geleden heb ik eens gesolliciteerd bij een bedrijfje dat er als hoofbezigheid het controleren van permanente bewoning van recreatiewoningen. Het is nergens de bedoeling in Nederland dat recreatiewoningen permanent worden bewoond. Er zijn wel enkele plekken, waar na een jarenlang gedoogbeleid, overgegaan is tot legalisatie. Daarna is prijs van de huizen uiteraard gestegen.

Je kunt gewoon op recreatieparken googelen, en dan iemand bellen met de vraag: in hoeverre ze hun leven als bewoner nog zeker zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn weten is zo'n site niet beschikbaar, maar als die er wel was, dan had je er ook niets aan, want daar zijn de prijzen van de "recreatie"-woningen direct ook een stuk hoger (als in minimaal gelijkwaardig aan de woningen in de gemeente zelf) dan in gemeenten waar het niet toegestaan is.