Zijn 'niet goed geld terug' garanties op online cursussen wettelijk geldig?

Veel (financiële) online cursussen beloven 'geen resultaat binnen X dagen, geld terug', maar is dit ook wettelijk geldig? M.a.w. als ze je geld niet teruggeven kun je hier dan wettelijk aanspraak op maken?

3 maanden geleden
in: Wetgeving
ronron1212
3 maanden geleden
welke cursussen zijn dat dan?
LeonardN
3 maanden geleden
Over welk non-resultaat spreken ze? Niet halen cursus, of niet krijgen baan na cursus?
Ikhebgeenidee
3 maanden geleden
Wat bedoel je met "wettelijk geldig"? Dat er een wetsartikel bestaat?
Kijk naar de voorwaarden die betrekking hebben op de garantie. Als je daar aan voldoet , zou de garantie moeten gelden. Anders lijkt het mij minimaal misleiding.
LeonardN
3 maanden geleden
@Ikhebgeenidee
De vrager zal iets bedoelen als:
Zijn dergelijke claims in advertenties juridisch bindend. En kan de vrager als dan het geprojecteerde resultaat niet behaald wordt met een gang naar de rechter toch het geld terug laten vorderen. @Parra187
Maar ik denk eerder dat het volgende aan de hand zal zijn. Als je zo'n advertentie leest zal er een asteriks bijstaan, die idd verwijst naar de voorwaarden. Dan zullen die voorwaarden zodanig juridisch zijn dichtgetimmerd dat je kan fluiten naar je geld.
Antoni
3 maanden geleden
... of zodanig zijn opgesteld, @LeonardN, dat het in de praktijk heel ingewikkeld is of bijna onmogelijk is om je geld terug te krijgen. De aanbieders gebruiken deze leus vooral om een extra pluspunt aan hun reclameboodschap(pen) te kunnen toevoegen. Het wordt allemaal gedaan om meer te verkopen. Mocht het in de praktijk voorkomen dat ze ooit eens een cursist zijn geld moeten terugbetalen, dan maakt dat voor hen ook weinig uit. Want dat geval is dan een uitzondering.
tinus1969
3 maanden geleden
Ik denk dat @LeonardN gelijk heeft met zn laatste reactie.
Ik vermoed, dat je bij ‘geld terug eisen’ te hoen krijgtvdat je onvoldoende inspanning hebt geleverd, en dat de claim daarom afgewezen wordt.

Geef als eerste antwoord