Kan de arboarts na 3 dagen ziek zijn worden ingezet?

Ik ben nu al 3 dagen ziek. Ik heb hoofdpijn, misselijkheid en extreme vermoeidheid en heb nu al 3 dagen mezelf ziekgemeld bij mijn werk.
( Ik werk trouwens bij de AH als bijbaan)

12 maanden geleden
in: Wetgeving
tinus1969
12 maanden geleden
Ja, zelfs na 1 dag.
Ikhebgeenidee
12 maanden geleden
Ja dat kan. Kan zelfs op zelfde dag.
Lijkt me belangrijker dat je een afspraak maakt bij de huisarts.
Amadea
12 maanden geleden
Als een arboarts ziek is, dan kan hij/zij niet worden ingezet.

Antwoorden (1)

n de meeste gevallen kan de arbodienst of arboarts worden ingeschakeld na 3 dagen ziekteverzuim. Volgens de Nederlandse wetgeving moeten werkgevers uiterlijk op de vierde dag van ziekte contact opnemen met een arbodienst of arboarts om de ziekmelding te bevestigen en eventuele vervolgstappen te bespreken, zoals het opstellen van een verzuimplan of het plannen van een controleafspraak.
12 maanden geleden
SimonV
12 maanden geleden
Vierde dag?
Overheid:
Ziektegevallen moeten uiterlijk binnen één week na de eerste ziektedag worden gemeld bij de arbodienst of bedrijfsarts.
https://www.arboportaal.nl/onderwerpen/wet-verbetering-poortwachter