Mag een school je cijferlijsten per brief opsturen als je 18+ bent?

Mijn school stuurt iedereen thuis zijn rapport per periode op zonder dat hier toestemming voor gegeven is, en dat terwijl de meesten 18+ zijn. Ik herinner mij niks van een getekende onderwijsovereenkomst hierover en zal hier dan ook nog naar zoeken. Mijn vraag is nu mag een school dit doen omdat mijn ouders nu mijn rapporten kunnen inzien zonder dat ik hier toestemming voor heb gegeven?

een jaar geleden
in: Wetgeving
tinus1969
een jaar geleden
Als je 18 bent mogen je ouders je post niet openmaken.
priscella
een jaar geleden
In hoeverre is de school hier fout in om de post überhaupt te sturen is mijn vraag? Mijn ouders zullen de post hoe dan ook openen ..
tinus1969
een jaar geleden
School is niet fout; school mag er van uit gaan dat je ouders geen strafbare feiten plegen.
Utrecht
een jaar geleden
Het probleem zit bij je ouders: die moeten van jouw post afblijven.
tinus1969
een jaar geleden
Vraag de administratie van school om dit niet op te sturen.
TurfGraver
een jaar geleden
Eens met alle bovenstaande maar...
waarom mogen je ouders je rapporten niet inzien?
VraagAntwoord66
een jaar geleden
Het is jouw post. Zegt meer iets over je ouders dan over school
HannekeJanssen
een jaar geleden
Ik denk dat het misverstand hier is: het rapport wordt per post verstuurd - maar wie is de geadresseerde? Als het aan de leerling is gestuurd mogen de ouders het niet openen. Of bedoelt vraagstelster dat het rapport aan de ouders wordt geadresseerd, en dat zij dat niet wil?

Antwoorden (1)

Ja, dat mag, mits ook daadwerkelijk aan jou als 18+ geadresseerd.
tinus1969
een jaar geleden