Waarom is de laerdaltunnel (24,5km) de langste tunnel van europa en niet de kanaaltunnel (50km)?

De Kanaaltunnel is 2x zo lang en ik begrijp niet waarom die niet wordt meegeteld bij de langste tunnels van Europa. Heeft dat mee te maken dat de zeeën niet tot Europa behoren? Ik weet het niet.

een jaar geleden
in: Wetgeving
1.6K
TurfGraver
een jaar geleden
De Lærdalstunnel is de langste autotunnel ter wereld.
Kanaaltunnel is geen autotunnel.
TurfGraver
een jaar geleden
De Gotthard-basistunnel Zwitserland) met 57km is dan langer.
Maar geen autotunnel maar een spoortunnel.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
@TurfGraver
Virtuele plus!
(Jammer dat je er geen echt antwoord van maakt)
TurfGraver
een jaar geleden
Maak er maar een antwoord van. ;)
Met een beetje geluk (als niemand een hekel aan je heeft) krijg je een sticker.
tinus1969
een jaar geleden
@gast111251 Waar heb je dan gelezen dat dit de langste tunnel zou zijn?
gast111251
een jaar geleden
Tinus 1969, hier heb ik het gelezen: https://www.autoblog.nl/nieuws/top-10-langste-tunnels-ter-wereld-48532

Antwoorden (1)

Omdat de website zich richt op AUTOtunnels, het is immers (een) autoblog. De titel is dus inderdaad misleidend.
Overigens noemt het artikel wel netjes dat het niet om treintunnels gaat:
"We beperken ons in de top10 tot tunnels waar je ook daadwerkelijk met je auto doorheen kunt rijden. Er zijn treintunnels die vele malen langer zijn, maar die komen hier niet aan bod."

Kanaaltunnel is inderdaad langer, maar geen autotunnel maar een treintunnel.
Vandaar.
LeonardN
een jaar geleden
tinus1969
een jaar geleden
Overigens zijn er (obv google) meer websites die langste tunnel en langste autotunnel verwarren. De langste tunnel is in feite een grote waterleiding https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_longest_tunnels https://en.m.wikipedia.org/wiki/Delaware_Aqueduct