Heeft een moeder die lang in de ziektewet zit nog steeds recht op kinderopvangtoeslag?

De betreffende werkende moeder heeft momenteel recht op kinderopvangtoeslag voor haar 9 maanden oude baby.
Door een ziekte zal zij minimaal een maand of 6 niet meer kunnen werken. Blijft ze recht houden op kinderopvangtoeslag?

Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K
SimonV
een jaar geleden
"Tot 2020 kwamen ouders alleen in aanmerking voor kinderopvangtoeslag als beide partners werken of als één van hen of beiden een opleiding volgen, een traject naar werk of een inburgeringscursus.
Sinds 2021 kun je ook kinderopvangtoeslag krijgen als jij of je partner niet werkt vanwege langdurige ziekte. Je moet dan een permanente zorgindicatie hebben in het kader van de Wet langdurige zorg (Wlz). De andere ouder moet wel werken, studeren, een traject naar werk of een inburgeringstraject volgen. Als je in deze situatie zit, kun je het beste contact opnemen met de BelastingTelefoon."
https://www.oudersvannu.nl/baby/veiligheid/hoe-zit-het-met-de-kinderopvangtoeslag/

Antwoorden (1)

Ja. Mogelijk kan zij minder voor haar kind zorgen door de ziekte, en zal het kind misschien vaker naar de opvang moeten.
jc54
een jaar geleden
tinus1969
een jaar geleden
Bron? Is dat zij minder kan zorgen voor haar kind een wettelijke basis voor KOT?