Is het strafbaar als een leerling in de klas masturbeert en dit gefilmd wordt door een medeleerling (allebei 16 jaar)?

Een leerling die masturbeert, wordt betrapt en gefilmd voor bewijmateriaal door ne andere leerling (allebei 16). Is da filmke beschouwd als kinderporno? Welke straf krijgen ze?

een jaar geleden
in: Wetgeving
5K
TurfGraver
een jaar geleden
Wie moet wie straffen voor wat?
Malak
een jaar geleden
Ja de video is uit de hand gekome en werd verspreid in de school. En nu wordt die leerling gepest en op hem gelachen voor wat hij deed. Nu zijn ook enkele leerkrachten op de hoogte, zullen de ouders van di leerling klacht indienen bij de politie en wat zouden de mogelijke straffen zijn voor diegene die de video heeft verspreid.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Je vraag is tweeledig. Straf voor masturberen en straf voor filmen. Masturberen in openbaar kan strafbaar zijn maar de vraag is of je ook daadwerkelijk straf krijgt.
Filmen is een ander verhaal. Zal individueel bekeken worden en bij kinderen weer anders dan bij volwassenen. Kom een situatie tegen van een man die stiekem vrouw en stiefdochter in de badkamer filmde, die een taakstraf kreeg.
Malak
een jaar geleden
Okey bedankt voor u tijd!
Nog een fijne dag!!
erotisi
een jaar geleden
malak, speelt dit in Belgie?

Antwoorden (2)

Het bezitten, bekijken en verspreiden van dit filmpje valt in NL onder het verbod op kinderporno.
tinus1969
een jaar geleden
Antoni
een jaar geleden
Ook het maken van het (kinderporno)filmpje is strafbaar. Het filmen van het gebeurde lijkt mij niet nodig om bewijs te verzamelen zoals de vraagsteller schrijft. Hij lijkt te denken dat dat nodig is om een andere vermeende misdaad, het in het openbaar masturberen, te bewijzen.
Het openbaar mastruberen is ten alle tijden verboden, tenzij anders aangegeven of op priveterrein.

Daarnaast is het filmen van deze mastrubatie strafbaar onder de wet kindermisbruik (kinderporno).

Het maken, delen, verspreiden en beheren van pornografisch beeldmateriaal van personen of fictieve karakters met kinderlijke kenmerken; is strafbaar.
een jaar geleden
LeonardN
een jaar geleden
"Het openbaar mastruberen is ten alle tijden verboden, tenzij anders aangegeven of op priveterrein." 1. "Het openbaar mastruberen is ten alle tijden verboden, tenzij anders aangegeven"
Hoe zie je dat voor je? Wie heeft de macht om voor openbaar gebied te stellen dat masturbatie geoorloofd is?
2."of op priveterrein"
Volgens mij is een school privéterrein en geen openbaar gebouw/terrein.