Welke delen van je kentekenbewijs ben je verplicht bij je te hebben als je autorijdt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.8K

Het beste antwoord

Kentekenbewijs tonen

Als bestuurder van een motorvoertuig bent u verplicht op eerste vordering van een politieambtenaar de volgende
originele documenten te tonen:

* het originele kentekenbewijs deel I (voor een kentekenbewijs welke is afgegeven voor 1 juni 2004 is dit deel I en II);

Toegevoegd na 59 seconden:
Delen kentekenbewijs

Het Nederlandse kentekenbewijs bestaat uit deel I en deel II. Deel I bestaat uit deel IA en IB, maar dezevormen samen het volledige deel I:

* Deel IA: Voertuigbewijs (oude deel I). Op dit deel staan de voertuiggegevens.
* Deel IB: Tenaamstellingsbewijs (oude deel II). Op dit deel staan de tenaamstellingsgegevens.
* Deel II: Overschrijvingsbewijs (oude kopie deel lll). Dit bewijs geldt voor de overschrijving in Nederland en wordt ook gebruikt bij inschrijving in een andere lidstaat binnen de Europese Unie (EU).
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het deel waar je naam op staat. Daarmee kun je aantonen dat de auto van jou is. Ik laat alleen deel drie thuis, dan zit je altijd goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel I (a) daar staan de technische gegevens op,
Deel I (b) daar staat de tenaamstelling op
APK rapport als dat van toepassing is.

Deel II overschrijfbewijs (altijd thuis bewaren)= niet nodig op straat.

Voor 1 juni 2004 bestond het kentekenbewijs uit
Deel I (technische gegevens)
Deel II(tenaamstelling)
APK als dat van toepassing is.
Overschrijfbewijs = thuis laten dus niet nodig op straat