Man in onderbroek, politie bellen?

Ik zag laatst een man in een onderbroek in een soort klein parkje, oké het was.heet maar toch, hij had.enkel en alleen een onderbroek aan, en in de buurt waren gewoon mensen aan het spelen (ook kinderen/jongeren). Ik zal te twijfelen of ik wel of niet de politie zou gaan bellen. Uiteindelijk besloten niks te doen omdat hij geen mensen lastig aan het vallen was, hij zat breeduit met zijn benen uitelkaar. Had ik hiervoor de politie mogen bellen? Want hij had alleen een onderbroek aan en verder helemaal niks! Dit mag toch niet? En als ik de politie had mogen bellen wat had ik dan moeten bellen? 112 of 0900-8844?

6 jaar geleden
in: Wetgeving
1K
Ritsuka
6 jaar geleden
112 is voor noodsituatie, dat was dit niet. Hier had je het 0900 nummer voor kunnen bellen om het te melden.
Erna55
6 jaar geleden
Het mag wel. http://www.startpagina.nl/v/maatschappij/wetgeving/vraag/68801/onderbroek-straat-lopen Zie: Wetboek van strafrecht Artikel 430a Hij die zich buiten een door de gemeenteraad als geschikt voor ongeklede openbare recreatie aangewezen plaats, ongekleed bevindt op of aan een voor het openbaar verkeer bestemde plaats die voor ongeklede recreatie niet geschikt is, wordt gestraft met geldboete van de eerste categorie. De wet bestraft het niet dragen van kleding. Het schaars geklede wordt echter nergens in die wet genoemd. Er wordt hier ook géén onderscheid gemaakt tussen mannen en vrouwen, maar schending van de goede zeden zal absoluut bestraft (kunnen) worden. Een man kan zich dus rustig in zijn onderbroek gekleed op de openbare weg bevinden..een vrouw kan dat echter niet. Vrijwel zeker bestaat er over dit onderwerp de nodige juriprudentie welke de dames dit gedrag verbiedt. Ik ben dit verder niet voor je nageggaan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
aub, alle nummers bij elkaar. Niet alle 09-nummers zijn gratis.
http://geenspoedwelpolitie.nl/
alexf52889
6 jaar geleden
Het was in een park waar het niet echt voor naakte recreatie geschikt is, gezien er kleine kinderen spelen
Erna55
6 jaar geleden
Hij was toch niet naakt ?
alexf52889
6 jaar geleden
Nee, maar wel op een plek wat "openbaar bereikbaar is voor verkeer" hij zat wel in de buurt van z'n lul,
Erna55
6 jaar geleden
Wat bedoel je met : " hij zat in de buurt van zijn lul" ?
Erna55
6 jaar geleden
De meneer was niet ongekleed en zat niet zichzelf te bevredigen.
Dus wat is nu je bezorgdheid ?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat is het verschil met een zwembroek?

Het beste antwoord

Er kunnen zich situaties voordoen, en zeker niet alleen in de openbare ruimtes, waarbij men geen goed gevoel heeft, terwijl men het ook niet direct kan omschrijven waarom dat zo is of het onprettige gevoel ook niet kan benoemend. Het voelt gewoon onbehaaglijk.
Als u in een dergelijke situatie terecht komt dan belt u voortaan 0900-8844 en probeer te beschrijven waarom u zich bezorgd maakt. Beter bij dit soort situaties ten onrechte bellen dan niet bellen en zich later moeten afvragen: waarom heb ik niet even gebeld?
Het zitten van een persoon gekleed in alleen het minimale ondergoed en dan ook nog in de buurt van kleine kinderen, hoeft niet altijd iets te betekenen, maar het kán wel. Dus gewoon even 0900-8844 bellen en verder geen reuring maken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mee eens+