Hoeveel bedraagt een bekeuring voor het telefoneren tijdens het rijden in het buitenland. Maakt niet uit welk land?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Dat is afhankelijk van het land!

Enkele landen en hun boetetarief/indicatie

Nederland 130 euro
België 50 euro tot 1.375 euro
Denemarken 67 euro
Duitsland 40 euro
Frankrijk 22 tot 75 euro
Spanje 91 tot 301 euro (alleen handsfree)
Verenigd Koninkrijk 45 euro minimaal
Zweden geen verbod

Toegevoegd na 15 minuten:
Trouwens nog een interessant artikeltje gevonden

"De waarneming van een agent dat u als bestuurder tijdens het rijden uw mobiele telefoon vasthoudt vormt genoeg grond om u te bekeuren. Een agent hoeft dus niet te bewijzen dat er een mobiele telefoon in uw voertuig aanwezig is."

Wat als jij nou kan bewijzen dat er geen mobiele telefoon in het voertuig aanwezig is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In Nederland bedraagt de boete inmiddels 160 euro. Hierbij komt nog 6 euro administratiekosten.

Het buitenland is natuurlijk een erg ruim begrip. Boetebedragen varieren enorm. In sommige landen is handheld bellen achter het stuur zelfs nog legaal.
AlphaLimaSierra