Is het strafbaar om ongewenst een tongzoen video via Whatsapp te verspreiden?

Iemand verspreid via Whatsapp een tongzoen video van mij. Ik wil dit niet en heb dit ook aangegeven. De persoon in kwestie heeft gezegd dat hij/zij de video voor zichzelf zal houden en niet meer zal doorsturen, maar dat laatste heeft hij/zij opnieuw gedaan. Ik wil graag weten of het mogelijk is om naar de politie te stappen of wat een beter idee zal zijn.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Ik durf dit niet met zekerheid te zeggen maar ik denk helaas dat je geen aangifte hiervan kan doen. Het is belangrijk waar het filmpje is gemaakt. Op de openbare weg is er vrijheid van informatiegaring en kan je er dus niet echt iets tegen doen. Als het op privéterrein was, is het schending van privacy. Ik durf dit niet met 100% zekerheid te zeggen though.