Mag je barbecueën op het perron van het treinstation?

Mijn collega's en ik hadden het over barbecueën en toen vroegen we ons af of dat eigenlijk mag op het perron? In de plaats waar we werken heb je een heel lang perron zonder overkapping.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
TurfGraver
7 jaar geleden
Vroegen jullie je dat werkelijk af?
Dus je mag er niet roken maar bbq vast wel?
ronron1212
7 jaar geleden
Ja hoe kan je daar nu barbecueën? dat mag dus niet
Thecis
7 jaar geleden
@ronron1212
Hoe kun je daar barbecueën? Door een barbecue, kooltjes, aansteker etc mee te nemen. Eigenlijk net zoals thuis. Dus je kan daar barbecueën, mag het dan nu ineens wel als je weet hoe?
paulus811
7 jaar geleden
Turfgraver, op het niet overdekte deel van een perron mag je wel roken.
ronron1212
7 jaar geleden
@Thecis ja hoe dat moet weet ik ook wel maar daar mag dat dus gewoon niet.
tinus1969
7 jaar geleden
@Jozef84; nee, dat mag niet, hoewel het nog een interessante vraag is op welke gronden dat allemala verboden is.
De simpelste: Een perron (van een treinstation) is gene openbaar terrein en de eigenaar mag beperkingen stellen aan het gebruik. Zo mag je bv op een perron ook geen folders uitdelen of een marktkraam neerzetten.

Antwoorden (1)

Zoiets mag alleen maar als het treinstation niet meer gebruikt wordt en dan nog na schriftelijke toestemming van de eigenaar.

[In Groot-Brittannië bv zijn talloze kleine stationnetjes niet meer in gebruik en zelfs verkocht aan particulieren. In zo'n vergelijkbaar geval zou het wel mogelijk zijn.]

Tenzij je bij een heel groot bedrijf werkt, waar een eigen trein rijdt op eigen grond met een eigen treinstation. Dan is het een heel ander verhaal. In grote (zee) havens zie je dit wel, de rails (en dus de treinen ook) kruisen zelfs de straat waar normaal verkeer (auto's, vrachtwagens, fietsers, scooters bv) rijdt.