Valt de fiets onder duurzame gebruiksgoederen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K
ronron1212
7 jaar geleden
Ja want je kunt er een paar jaar meedoen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heb je een bron voor wat je zegt. Het liefste een wetsartikel . Dank
Inekez1
7 jaar geleden
Doel je met 'duurzame gebruiksgoederen' op een gemeentelijke regeling van bijzondere bijstand? In dat geval: nee, een fiets valt niet onder die regeling.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dus deze klopt niet ? Inekez1 ? http://www.stichtinghulpfondshellendoorn.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=11&Itemid=11 http://decentrale.regelgeving.overheid.nl/cvdr/xhtmloutput/historie/Ten%20Boer/331452/331452_1.html
Inekez1
7 jaar geleden
Wauw, Ten Boer heeft een lange lijst met spullen! Mijn huidige gemeente beperkt zich tot koelkast, vriezer, gasfornuis, wasmachine, televisie en bed. Mijn vorige gemeente vergoedde geen bedden, maar wel een stofzuiger. Het is per gemeente verschillend hoe uitgebreid de regeling is. Vaak gelden ook maximale bedragen per artikel. Je zult bij je eigen gemeente moeten informeren welke regeling voor jou van toepassing is.
ronron1212
7 jaar geleden
FrankD67 het lijkt me handig als je even uitleg waarvoor je dat wil weten. Er zijn op deze manier veel manieren om een vraag te stellen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Gelijk heb je ronron1212. We hebben een tijdje gelden bijzonder bijstand voor inrichtenkosten en een fiets gehad. Uitraard van het geld spullen voor het huis gekocht en ook de fiets gekocht de fiets was net als de spullen hard nodig.Inmiddels na 36 maanden aflossen heeft gemeent de res kwijtgescholden,maar de fiets NIET. Want dat zal niet onder duurzame gebruiksgoederen vallen. Dat terwijl in eerder beschikking waarin dus de geldlening word toegekend men wel over inrichtenkosten en fiets heeft als duurzame gebruiksgoederen en dus terug betaald moeten worden. De gemeente geeft vervolgens geen informatie. Verschillende mensen en verschillende antwoorden krijg je. wat te doen nu?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja ik gebruik Mn koga al ruim 30 jaar .

Antwoorden (2)

Hier blijkbaar wel: een duurzaam gebruiksgoed (koelkast, wasmachine, televisie, fiets, computer, meubels of dat soort dingen)
http://www.stichtinghulpfondshellendoorn.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=11&Itemid=11
fremar
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is de fiets dan alleen bedoelt voor schoolgaande kinderen?
Inekez1
7 jaar geleden
De regeling is per gemeente verschillend. Informeer bij je eigen gemeente welke regels en voorwaarden er zijn. Je kunt geen rechten ontlenen aan de regelgeving van een andere gemeente.
Als je doelt op de beleidsregel voor bijstand; Ja, dan valt een fiets hier ook onder.

Zie artikel 3 in de bron
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat is inderdaad goed link. Maar kan het zijn dat dit allen voor deze gemeente is van toepassen? Of is deze artikel voor alle gemeenten in Nederland zo? bedankt voor je reactie
Inekez1
7 jaar geleden
De link gaat over de regeling in de gemeente Ten Boer. Die regeling is heel uitgebreid. Elke gemeente hanteert een andere regeling. In Amsterdam krijg je nog geen koelkast vergoed. Er zijn maar weinig gemeentes die een fiets vergoeden.