Wat gebeurt er met een erfenis die noch aanvaard noch verworpen wordt maar de erfgenaam wel bekend is?

Stel een ouder overlijd en laat een nalatenschap na. Met haar kind had zij een slechte relatie en contact was er bijna niet.
Het adres is wel bekend van dat kind, maar een bankrek. om de erfenis op te storten is niet bekend. Indien het kind geen contact wil, maar de erfenis ook niet verwerpt noch aanvaard, wat gebeurt er dan met zijn deel?

erotisi
7 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Als een erfenis niet aanvaard of verworpen wordt maar de erfgenaam wel bekend is, dan is de erfenis vervallen. De erfgenaam heeft dan geen recht meer op de erfenis.
Bronnen:
een maand geleden