Mag je 112 bellen als iemand (vermoedelijk) heel dronken is?

Op een fuif gisteren lag er een man op de grond en het leek alsof hij sliep, maar toen een vriendin en ik gingen vragen of alles oke was deed hij zijn ogen wel open maar hij was niet echt in staat om iets te antwoorden. Daarna zijn er verantwoordelijken van de fuif bij hem gebleven maar ze hebben hem ook niet weggebracht ofzo. Had ik 112 hiervoor mogen bellen of was dit niet ernstig genoeg?
niemand wist trouwens of dit wel kwam door te veel te drinken denk ik maar iedereen ging er wel van uit

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
2.1K
Ritsuka
7 jaar geleden
Lijkt mij wel
paulus811
7 jaar geleden
Best gevaarlijk om simpelweg maar aan te nemen dat het door de drank komt.

Antwoorden (1)

Als iemand heel dronken is, mag je 112 niet bellen.
Maar als iemand VERMOEDELIJK heel dronken is, juist wel: je kunt nooit weten of iemand een beroerte o.i.d. heeft waarvoor hij onmiddellijk naar het ziekenhuis vervoerd moet worden.
SimonV