Mag kledingwinkel zomaar +200 euro eisen?
Dag,
Een maand of 6 geleden heb ik -perongeluk- kleren besteld bij Outfittery. Outfittery een kledingwinkel die eerst kleren naar je opstuurd, op basis van jouw voorkeuren die je aanduid, en die dan de kosten vragen. Toen had ik daar geen idee van. Dit was een bedrag van rond de +700 euro. Destijds had ik ook totaal geen besef van dat ik een bestelling had geplaatst, totaal onbewust, hoewel ik wel mijn adres moest invullen. Ik heb toen de volledige bestelling met alles erin en eraan teruggestuurd met de retourbon.. dit was ook binnen de 10 dagen. Na al die maanden kreeg ik mail binnen van de webwinkel om mij te herinneren dat ik nog kosten heb (die waren rond de 100 euro) hoewel ze wel in de mails duidelijk hebben vermeld dat als dit niet klopte, dat ik de mail mocht negeren. Een paar weken terug kreeg ik een brief met daarin dezelfde inhoud als in de mails (als ik geen kosten meer te betalen had mocht ik de brief als negeren aanschouwen). Nu krijg ik een brief binnen dat ik nu een openstaand bedrag heb van 129 euro en met als factuur 132 euro.. + schadebeding etc. alles totaal is 267 euro. Als ik mij goed kan herinneren hebben ze in geen geval recht op (extra) kosten aangezien ik alles destijds heb geroutineerd. Als ik niet binnen de bepaalde datum betaal schakelen ze de gerechtsdeurwaarder in. Ik begrijp niet goed waarom ik destijds +100 euro aan moest betalen.. In elk geval ik zal de winkel contacteren voor verdere informatie al vind ik dit een vreemd zaakje...
mvg
En dan voor +700 euro iets bestellen zonder te weten hoe het werkt?
Ja, dat zegt wel wat ja. :/
Snap je mening, maar minder naïef zijn zal een goede zijn.
Hafijn, billen verbrand en dan nu de blaren...
Zou advies van Marleen opvolgen en contact met die gasten opzoeken.
Kijk even op de site bij je openstaande rekening wat de omschrijving is van het bedrag.
Wat is je precieze leeftijd. Als je dit geheim wilt houden kan het ook per Pb.
ik heb gisteren nog eens goed de site bekeken om nog eens te herhalen wat ik toen precies gedaan heb, en inderdaad je moet steeds kleren kiezen wat ik toen heel vervelend vond (ik wou wat rondkijken op de site vandaar) en zo dusdanig snel geweest ben geweest dat ik nooit naar de info heb gekeken die erbij stond qua betaling en regeling van verzendingen en etc... een stomme fout van mezelf maar ik blijf er bij dat alles zo snel ging van de site dat ik onbewust was dat ik aan het bestellen was, wat wel heel stom is van de webwinkel zelf.
Ik ben 16 maar heb nog geen persoonlijke bankkaart of dergelijke dus dat ligt moeilijk rond rekeningen bekijken.. Nau durf ik natuurlijk niet meer verder te kijken achter wanneer je je adres hebt ingevuld, voor je het weet heb ik weer een bestelling geplaatst dus dat is geen optie..
Morgen (21 september) zou de laatste dag zijn voor de betaling, anders komen ze met gerechtelijke stappen (zeggen ze, ik geloof er eerlijk gezegd bitter weinig van) dus ik hoop dat ik toch recht heb om de hele betaling af te wijzen. Als ik niet verkeerd ben is dat ook zo..
De extra kosten zijn namelijk om dat bedrag van jou te ontvangen (rente, deurwaarde e.d.).
Maar als die eerste 100 euro onterecht zijn hebben ze niks te eisen, zowel dan is zo snel mogelijk een regeling treffen het goedkoopst..
Als die bedrag voor een willekeurig reden was (wat ik mij niet kan voorstellen) is het onzin natuurlijk. Maar waarschijnijker is het dat die 100 euro onkonsten (ergens kleine letters) waren, en omdat die niet op tijd betaald zijn (na herinneringen) komt er nu dus rente en extra kosten boven op. Maar bel of mail ze eens ander wat dit (die 100 euro) voor kosten zijn.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.