Is het mogelijk een verbod uit te vaardigen op media-aandacht aan terroristische aanslagen?

Om 2 redenen: zodat aan de terroristen geen aandacht zou worden geschonken en om andere idioten niet op ideeën te brengen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
ronron1212
7 jaar geleden
Nee dat kan niet het gaat om vrije nieuws verkrijging.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Uitvaardigen kun je proberen, maar binnenhouden gaat niet lukken, ook zonder de pers doen de moderne sociale media hun werk in moordtempo.
jodyenboyke
7 jaar geleden
Was het maar waar. Door de snelle media worden ook heel veel onwaarheden verspreid en al wordt later de waarheid achterhaald dat blijft nog het 1e nieuws hangen.
En inderdaad je brengt idioten op ideeen. Zucht!

Antwoorden (1)

Nee, dit is niet mogelijk in een democratisch land. Democratie betekent dat men het recht heeft zijn/haar mening of gedachten vrij te uiten. Het mag niet verboden worden om ergens tegen te zijn ook als het niet gewenst is. Wij hebben ook een vrije pers en ook zij mogen berichten waarover zij willen. Niemand mag hen verbieden om over nieuwsfeiten te berichten, het is hun plicht om de mensen op de hoogte te houden wat er speelt in de wereld en wij hebben het recht om dit te weten.

Waren wij een dictatuur, zoals de voormalige DDR of zoals Turkije steeds meer wordt, dan wordt de bevolking gemanipuleerd en eigenlijk gedwongen zich aan de machtshebber te onderwerpen. Diegene die de macht heeft/hebben, kunnen en zullen bepalen wat het volk te horen krijgt en wie ertegen is heeft pech. Eerst wordt de wet even aangepast en die rechters die tegen het regime zijn, worden alvast 'uitgeschakeld' zodat er geen eerlijk oordeel zal vallen wat tegen het regime kan zijn.

Zo wordt iedereen gemanipuleerd en monddood gemaakt, uit angst voor verraad. Die enkeling die wel durft ertegenin te gaan, verdwijnt of belandt achter tralies als staatsvijand. In zo'n land heerst dus geen vrije pers en die zullen moeten berichten wat de machthebber eist. Journalisten die zich hier niet aan houden worden vervolgens ook 'uitgeschakeld'. Wat in zo'n land aan nieuwsfeiten wordt gepresenteerd is pure propaganda voor de 'geweldige' regeringleider(s) die het zo goed doen voor de bevolking en hun land!

Bij ons heerst nog persvrijheid en de pers bepaalt zelf wat ze willen schrijven/ berichten en op welke manier ze dit doen. De regering mag ze niet opleggen waarover ze wel of niet mogen berichten. Mensen hebben het recht geïnformeerd te worden wat er zich op de wereld afspeelt. Het zou tegenwoordig al helemaal niet mogelijk zijn om nare beelden te omzeilen....we hebben immers 'social media' en die is al helemaal niet meer te stoppen!
amc
7 jaar geleden
jodyenboyke
7 jaar geleden
+ toch mag de overheid en de "media"ook wel eens bij foutieve of onvolledige berichtgeving, de moeite nemen om dit te rectificeren.
Turkeye is "veilig", Egypte (deels) onveilig. De bevolking van zo'n land wordt weer de armoede ingeduwd met alle gevolgen van dien. Heel triest.