Ik heb een parkeerboete gekregen maar er is geen datum vermeld en ook geen tijd zou ik daarmee de bezwaar op een of andere manier kunnen winnen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
3.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je iets hebt gedaan wat niet mag krijg je een boete. Dat geld voof iedereen. Waarom vind jij dat je beter bent als de rest van Nederland?
Bezwaar kun je (hopelijk) alleen maken als de reden van de boete niet gegrond is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oh kom op daphne91, er blijven criminelen ongestraft wegens vormfouten en goede advocaten, zorgdirecteurs ver boven de B-norm in Lambo's ontslaan verplegend personeel en dat mag ook gewoon, en dan ben je als gewone burger arrogant als je benieuwd bent of je een keer een mazzeltje kunt hebben met een mogelijk verkeerd uitgeschreven boete?

Antwoorden (1)

Uiteindelijk zal het verspilde moeite zijn. Ervan uitgaande dat het een eenvoudige overtreding is waaop de wet Mulder wordt toegepast zijn dergelijke vormfouten niet relevant. Je kunt bezwaar indienen en dan krijg je een nieuwe boete met de juiste datum en tijd. Bovendien is het vaak aan de betrokkene om te bewijzen dat iets niets klopt op de boete, u moet bewijzen dat de parkeerboete onterecht is.

"De wet Mulder heeft al een zeer groot aantal uitspraken (jurisprudentie) opgeleverd. De belangrijkste: als een agent ziet dat u (een betrokkene of in ieder geval zijn auto) een strafbare gedraging pleegt dan maakt het volgens de rechtbank niet uit of
u dat deed met een rode auto, een blauwe of een groene
of het een Opel of een Volkswagen was,
of het in de Stationsstraat was of op de grote Markt
of u (bijv.) in Amsterdam of in Rotterdam door rood licht reed.

....Kortom, alle gegevens op de aankondiging van beschikking en op de beschikking zelf zijn nauwelijks relevant. Uiteraard kun u bezwaar indienen tegen "fouten" die zijn gemaakt, maar vanwege de administratiefrechtelijke afdoening wordt de beschikking vernietigd en krijgt u een nieuwe acceptgiro met de gewijzigde gegevens."

http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=165&t=23739

Gezien bovenstaande uitspraken lijkt het dus niet aannemelijk dat je het zult winnen, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen.
erotisi
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Het zal inmiddels veranderd zijn, maar het is mijn vader vroeger in Amsterdam een keer gelukt om de boete niet te hoeven betalen, omdat hij kon aantonen dat hij op het genoteerde tijdstip niet met zijn auto op die plaats geparkeerd stond. De datum was verkeerd-om, zoiets als 6 juli (6-7) in plaats van 7 juni (7-6).
erotisi
7 jaar geleden
Ik vermoed dat dan voor 1989 was. In dat jaar is namelijk de wet mulder ingetreden en vanaf die dag vallen verkeersovertredingen ed. niet meer onder het regime van het strafrecht met al zijn procedurele eisen maar onder het bestuursrecht. https://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_administratiefrechtelijke_handhaving_verkeersvoorschriften
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vormfout