Is getekende of fictieve, beschreven kinderporno illigaal?

In een strip of boek, bijvoorbeeld?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
2.5K
Snuffel
14 jaar geleden
Walgelijk is het hoe dan ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zeker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij beterft wel, wat de wet zegt geen idee. Lijkt me eerlijk gezegd van niet, waar leg je anders de grens van fantasie? maar laat kinderen aub kind zijn... ook fictief
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
boefjes die moderators... maken van mijn antwoord zonder te vragen een reactie... maar wat mijn reactie op jouw reactie (volg je um) had moeten wezen... "Feiten heb ik niet voor je.. Maar waarom zou een beschreven kinderporno wel verboden zijn en beschreven gruwelmoord niet? Dus vandaar dat ik denk dat de wet hierover zwijgt."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb je een sterk punt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Illigaal zal het zeker niet zijn.
Illegaal mogelijk wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:) hoe taalknuddig zijn vrouwen November? :) 1-1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, daar heb je me ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar ik was blind van woede, hè, toen ik dat typte...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 :) voor het sterke punt dat je humor niet verdwijnt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is het beter dat ze zich hierop kunnen uitleven ipv het vergrijpen aan echte kinderen.

Het beste antwoord

Gelukkig niet, afgezien van virtuele kinderporno die niet van echt te onderscheiden is (en waarvan de bezitter dus redelijkerwijs had moeten aannemen dat er een kind voor misbruikt is).

Waarom gelukkig? Niet omdat ik het nou zo smaakvol vind, maar omdat ik tegen gedachtepolitie ben, óók als het gaat om het uiten van gedachten die ik persoonlijk walgelijk vind. Voor mij maakt de vraag of er werkelijk kinderen misbruikt worden of niet alle verschil van de wereld.

Kindermisbruik en het maken, verkopen of bezitten van kinderporno is strafbaar; en terecht, wat mij betreft opsluiten en de sleutel weggooien.

Maar verhalen en tekeningen moeten wat mij betreft vrij zijn, ongeacht wat ik van die verhalen en tekeningen vind.

Anders kun je ook nog wel meer verbieden. Erotische verhalen over gewelddadige seks? Verbieden die hap. Thrillers met in detail beschreven moorden? Verbieden. Oorlogsfilms met bloederige slagvelden? Verbieden. Het ging er immers niet om dat er échte slachtoffers vielen, maar dat er fictieve slachtoffers beschreven worden, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (7)

Zal afhangen van de wetgeving van het land, waarin het betreffende is uitgegeven, of wordt gelezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, niet illegaal, alleen onsmakelijk.
De strijd tegen kinderporno is gericht tegen misbruik van kinderen, bij de door jouw genoemde uitingen is dat niet het geval.
AWM
14 jaar geleden
Nee, nu is het nog niet strafbaar, getekende porno.
In principe.

Maar wat als kinderen model staan voor kinderporno.
En het levensechte tekeningen zijn?
Of: wat als statistisch blijkt dat mensen die naar getekende kinderporno kijken overstappen op het echte werk?

Als bijvoorbeeld modellen zijn gebruikt (aantoonbaar), dan dient de rechter het toch te verbieden en te veroordelen?

En eigenlijk vind ik dat ook bij het beschrijven, maar er zullen vast wel weer mensen opkomen voor de literaire kunstenaarsvrijheid van uiting.............
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het bezit van kinderporno is illegaal of het nu echt of getekend is maakt toch geen verschil?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee het is niet ilegaal, maar wel weerzinwekkend.
Ook vind ik de foto"s van tienermeisjes rond de 18 jaar die alle mogelijke moeite doen om er nog jonger uit te zien, afstotelijk.
In veel bladen zie je dit.
Waarschijnlijk is er toch een markt voor, wat aangeeft hoe ziek dit land is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beschreven kinderporno is niet illegaal omdat deze niet valt onder een strafbaarheidstelling. Virtuele kinderporno kan echter wel illegaal zijn, mits de afbeelding/film realistisch genoeg is gemaakt. Hiervoor is in het verleden art. 240b Sr apart voor aangepast door de zinssnede 'of schijnbaar is betrokken' toe te voegen. Hiermee is bereikt dat wanneer een afbeelding 'levensechtheid' uitstraalt voor echt moet doorgaan. Bovendien voorkomt dit bewijsproblemen voor het OM omdat nu niet meer hoeft te worden bewezen dat de afbeelding virtueel is of echt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gadverdamme...bestaat dat ook al...
Ik hoop dat het strafbaar is want kinderporno is kinderporno. Geschreven, getekend, gedrukt, gecopieerd, het blijft walgelijk en ziek.
En het lijkt me niet legaal..
Groetjes.