Wanneer zullen we weer drinken mogen meenemen in het vliegtuig?

Een tijd geleden heb ik ergens gelezen dat de regel dat je geen vloeistoffen, dus geen flesje water of pakje limonade, mee mag nemen in je handbagage in de toekomst komt te vervallen. Gaat dat nog door en zo ja wanneer gaat dat dan in?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
Amadea
8 jaar geleden
Wel in een verpakking van maximaal 100 milliliter. Je kunt van die kleine flesjes kopen in een kampeerwinkel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mag je dan ook 10 van die kleine flesjes meenemen? Aan één zo'n klein flesje met water heb ik niets, in 2 of 3 slokken op...
Summo
8 jaar geleden
Je mag per persoon 1 l meenemen in max 100 ml per stuk, het moet officieel in één zo'n klein plastic zakje met druksluiting passen. Als je toch drinken wilt meenemen zijn er 2 opties. Gewoon flessenwater kopen NA de controle, dat mag gewoon. Goedkoper alternatief (mits je ergens bent waar het kraanwater drinkbaar is.): lege petfles meenemen en na de controle vullen. Vaak zijn de fonteintjes van het toilet wel geschikt om een 500 ml flesje te vullen. Zo doe ik het al jaren.
Amadea
8 jaar geleden
@jodokus52: ja, dat mag. Maar meestal kun je in het vliegtuig onbeperkt bekertjes lekker koel water van de steward(ess) krijgen. Dus waarom zou je het zelf meenemen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@ Amadea
Ging me om het principe, maar ook omdat alles duurder wordt en dus zal die service [ooit] verdwijnen.
Bovendien heb je wachttijden, dan is het prettig om zelf voldoende water bij je te hebben. "Be prepared!"
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Summo
Aan de kraan vullen kan natuurlijk altijd, maar dat water vind ik niet altijd overal even smakelijk. Ik begrijp dat je dus wel een paar literflessen op het vliegveld na de contrôle mag kopen in de taxfree winkel? Die optie is uiteraard te duur, maar wel een uitwijk mogelijkheid.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Summo die truc van jou van een leeg petflesje meenemen pas ik ook zoveel mogelijk toe maar soms lukt het niet dat nog te vullen omdat ze je dan meteen na de 2de bodyscan, die waarbij je je soms half moet uitkleden, meteen het vliegtuig in jagen. Dan is water tappen of gaan plassen er niet meer bij. Bij een lijnvlucht geven ze je wel een glaasje water als je er vriendelijk om vraagt maar bij een chartervlucht kan je dat alleen kopen voor een belachelijk dure prijs.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Zondag:
[Antwoord op je vraag in reactie vorm:]
Dat mag weer in een volgend leven! Eerst reïncarneren :-))
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@jodokus52 Ik kom vast terug als kat en dan wil ik ook een bakje water in het vliegtuig. ;)

Het beste antwoord

Dit is een tijdje gezegd toen ze internationaal een regel wilde maken, oa van afmetingen en vloeistoffen. Helaas is dit van de baan en dus ook ongelimiteerd aantal vloeistof eenheid. Wel mag je ten alle tijden 100 ml vloeistof in een afgesloten zakje meenemen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Jammer dat het niet doorgaat.