Is het toegestaan om in een bos of op de heide, gaten te graven?

Ik weet dat er op bepaalde plaatsen bij ons buiten het dorp, nog veel spullen begraven liggen uit WO2!
Mijn Opa(overleden in 1986) heeft mij ooit wel eens plekken aangewezen waar veel moet liggen! Nu vroeg ik mij af, zou ik daar zomaar mogen gaan graven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
6.1K

Het beste antwoord

Nee dat mag nooit in een terrein wat niet van jou is.
Je zou het kunnen aanvragen of kunnen bespreken met de eigenaar.
Dat kan b.v. zijn Staatsbosbeheer of natuurmonumenten.
Besef wel dat het een gevaarlijk iets kan zijn dat spul wat er misschien nog ligt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee, dat mag niet, want het is niet jouw terrein... bij de buurm,an in de tuin zou je het toch ook niet doen?

Bos en heide zijn in Nederland meestal beschermd, daar mag het al helemaal niet. we hebben er ook zo weinig meer van...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt aan de gemeente. Je kunt officieel niet zomaar in de natuur c.q. gemeente grond gaan graven.

Ook kunnen daar risico's aan kleven. Maar de brutale hebben de halve wereld.

Toegevoegd na 11 minuten:
En gezien je onderzoek. BOEM is ho
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Officieel mag het niet.
Als je het toch doet en je vind wat, dan is dat hartstikke gevaarlijk.

En als jij - soldaat boem - zo graag met oorlogstuig speelt dan zou ik maar in het leger gaan.
Geeft je eens op voor een commando-opleiding bijvoorbeeld. Dan weet je het wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen wet waar het graven van een gat in het bos of op de heide strafbaar wordt gesteld. Je mag natuurlijk geen schade toebrengen aan andermans bos of heide. Als jij de gaten maar weer dicht stopt, doe je niets strafbaars. Ik zie wel eens mensen een gat graven aan het strand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan heb je een vergunning nodig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een gatengraafvergunning?
levens gevaarlijk