Mag je in belgie knalvuurwerk afsteken met nieuwjaar ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
Bordensteker
9 jaar geleden
Knalvuurwerk is in België vergunningplichtig. In hoeverre dat onderscheid met siervuurwerk ook bij de jaarwisseling een rol speelt, is echter ook met enig zoeken niet snel te vinden. Met de beschrijvende tekst op
http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0CCwQFjAC&url=http%3A%2F%2Fwww.vuurwerktraditie.nl%2Fbibliotheek%2Fbestanden%2FEuropakaart_1.0.pdf&ei=TpN-VKKdNM7xaoibgLgM&usg=AFQjCNGzk3UhItv83uJyZyUjrn2y6BJVdg&bvm=bv.80642063,d.d2s
kom ik niet echt aan de informatie die ik zoek. Je kunt die zinnen in mijn ogen op meer manieren uitleggen, maar dat zal wel niet zo bedoeld zijn.

Antwoorden (1)

Dat wordt gemeentelijk bepaald. Iedere gemeente beslist daar dus vrij in. Je zal de website van de betreffende gemeente moeten contacteren om daar uitsluitsel over te vinden. Staat er niet op, vraag het dan in de gemeente of bij de politie.