Mag een bedrijf ongevraagd mijn e-mail adres geven aan anderen?

Ik heb nooit toestemming gegeven om mijn e-mail adres te geven aan een ander, toch geeft een bedrijf dit weg omdat dit voor hun gemakkelijk is ivm met afhandeling van zaken. Maar ze vergeten even dat deze andere partij mij nu gaat spammen.
Ik wil graag weten waar er in de wet staat dat dit niet mag (Als het niet mag)
Zodat ik ze kan overtuigen dat ze fout bezig zijn.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Het beste antwoord

Het doorgeven van je mailadres is voor zover ik weet niet verboden,maar het bedrijf mag jou niet spammen en hierover kun je een klacht indienen bij:
https://www.spamklacht.nl/klacht-indienen/klachtformulier/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Over een mailadres is hierover niets te vinden,wel over een IP adres waarvan de provider niet mag doorgeven van wie en waar de houder woont. http://www.cbpweb.nl/downloads_rs/rs_20071211_persoonsgegevens_op_internet_definitief.pdf