Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het zinvol om aangifte te doen van een buurvrouw die je post verscheurt vanwege een burenruzie?

Na 8 jaar een woning te hebben gehuurd bij onze buurvrouw, zijn we verhuisd. Na onze verhuizing zijn er nog enkele poststukken binnengekomen die de buurvrouw (en eigenaar van het appartement dat wij huurden) heeft verscheurd, omdat er al een lange tijd een soort van burenruzie speelt.
Is het zinvol om hier aangifte van te doen? Het gaat om poststukken van de bank voor de vereniging waar ik penningmeester ben. Belangrijke poststukken dus.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

ik zou zeker aangifte doen,want wie weet heeft ze al waardevolle post vernield(post die jij bv nodig hebt als bewijsstukken),staat gelijk aan vernielling van persoonlijke eigendom.
(Lees meer...)
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ daarbij is het postvredebreuk
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is denk ik wel moeilijk te bewijzen.
Waarom zou je ? ook al zijn het belangrijke stukken
Je ben van haar af nu je verhuist bent, en nu rek je de strijd nog langer
met weinig tot geen resultaat wat ergens toe doen.

Die stukken kan je wel op een ander manier terug krijgen lijkt mij
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Nee, dat is niet zinvol. Post verscheuren is als zodanig niet strafbaar - tenzij je voor vernieling gaat- en het is jouw probleem als je al je relaties niet tijdig op de hoogte hebt gesteld van je verhuizing. Uiteraard slipt er wel eens een relatie tussendoor, maar ook dat is je eigen verantwoordelijkheid.
Sommige buren sturen nog trouw alle post na, soms nog jaren later, maar de meeste gooien de heleboel gewoon weg. Van die rare buurvrouw ben je af, in elk geval.
De politie kan helemaal niets met je aangifte. Ze zijn al overbelast en voor zulke kleine kwesties hebben ze domweg geen tijd en actie is zinloos.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, dat is niet zinvol.
U hebt zelf nagelaten om de post door te laten sturen naar uw nieuwe adres.
U kunt uw contacten zelf op de hoogte stellen of de verhuisservice inschakelen.

http://www.postnl.nl/voorthuis/ontvangen/verhuisservice/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding