Is er een vastgestelde minimumhoogte voor fietstunnels en zo ja, hoe hoog is dat dan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
6.3K

Het beste antwoord

De hoogte van fietstunnels heeft ook invloed op de beleving (gevoel van sociale veiligheid). In het bijgaande stuk wordt aangegeven dat Zwolle daarom 2,85m hanteert ipv 2,50. Hiervan kun je afleiden dat 2,50 m elders of vroeger als gangbare maat wordt beschouwd. Een referentie aan een vastgestelde Nederlandse ontwerpnorm zie ik overigens niet.

De Vlaamse gemeenschap hanteert de volgende ontwerpnorm voor tunneltjes:

- De minimum vrije hoogte voor voetgangers is 2,30 m. Maken fietsers er eveneens gebruik van dan bedraagt de hoogte min. 2,50 m.

Toegevoegd na 13 minuten:
Hier zal het instaan maar het boekje kost bijna 90 euri...
http://www.crow.nl/publicaties/ontwerpwijzer-fietsverkeer
Poet
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.