Mag mij wifi verboden worden in mijn woning?

Als student zit ik nu verplicht op de bijbehorende campus. Hier heb ik een contract moeten ondertekenen waarin stond dat ik geen draadloze zendapparatuur mag gebruiken in mijn kamer. Dus geen router/modem/accesspoint.
Een vaste bekabelde internetverbinding is wel aanwezig.
Voor een printer, mobiele telefoon, Chromecast etc worden wel allemaal draadloze verbindingen vereist. Op grond waarvan mag men dit mij verbieden? Mobiel internet is toch vrij duur.
Als dit wordt verboden omdat ik een handtekening gezet heb is dit ook vrij krom. Ik heb namelijk geen keuze (anders geen kamer en dus geen studie).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Ja dat mag. Omdat de woonruimte eigendom is van de huurbaas mag deze bepalen onder welke voorwaarden hij deze ruimte verhuurt.

Ben je het niet met die voorwaarden eens, dan ben je vrij elders een woonruimte te huren.
Wanneer dat alleen tegen hoge kosten of ver weg kan, tja... dan zul je de voor- en nadelen tegen elkaar af moeten wegen.

Maar ook daar ben je vrij in. De verhuurder heeft waarschijnlijk goede redenen voor dit verbod, het is niet een regel die je voor de lol instelt. Al die vrijheden die jij hebt tegenover de (goede ?) argumenten van de verhuurder maken dat een rechter het niet onbillijk zal vinden en dus ja, het mag !
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Dit mag verboden worden, om de hierboven genoemde reden. Waarschijnlijk om de veiligheid van de bewoners van straling te waarborgen. Tegenwoordig voldoen producten aan een hoeveelheid straling die ze mogen uitzenden.

Wat je desnoods nog zou kunnen doen. Koop een draadloze router. Sluit hem aan en plaats hem onopvallend in een kasje. Het bereik komt hier makkelijk doorheen. Op de router kan je een instelling doen dat de wifi niet door anderen gevonden kan worden. Je kan zelf dan wel inloggen en gebruik maken van internet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan je wifi niet instellen dat hij niet door anderen gevonden kan worden. Je kan je SSID wel verbergen maar met de nodige tools vind je nog steeds het wifinetwerk én is het netwerk op die manier makkelijker te kraken. En een wifinetwerk houdt helemaal geen gevaar in qua straling voor de bewoners. Het gaat om microgolven met een lage energie. Als dat al gevaarlijk is dan moet je je opsluiten in een donker kamertje want is elk straaltje zonlicht/lamplicht dodelijk.