Is het legaal in Spanje wiet planten te hebben?

Ik was in Spanje op vakantie en mijn buurvrouw had op haar balkon ruim 10 grote wiet platen en wie weet nog meer thuis binnen.. Is dit wel legaal daar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
2.1K

Antwoorden (1)

Ja, In spanje is het legaal om een kleine hoeveelheid wietplanten te kweken. zie onderstaande link
Het wemelt in Spanje ook van de Grow shops. Veel meer dan in Nederland.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat het lijkt alsof er in Nederland minder growshops zijn, komt doordat veel winkeliers hun naam hebben aangepast en hun assortiment hebben uitgebreid. Ze verkopen nu ook rode pepers, tropische planten en kruiden.
Veel producten die bij de growshops in Nederland verkocht worden, zijn ook legaal bij een tuincentrum te krijgen. De zakken potgrond liggen hoog opgestapeld. De malafide growshops die zelf in wiet handelen, kunnen allang volgens de wet al worden aangepakt, er moet dan wel bewezen worden dat er “ernstige reden is om te vermoeden” dat de verkochte materialen bestemd zijn voor illegale hennepteelt.
Coffeeshops zijn in Spanje wel verboden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@grasmaaier, (ook te koop in de growshop :) ) Je antwoord is wel een plusje waard. +