Als je gaat samenwonen / trouwen en je partner heeft een vast contract, blijft je bijstandsuitkering dan behouden?

Toegevoegd na 43 minuten:
of wordt je uitkering dan veranderd in een andere soort uitkering?

Toegevoegd na 1 uur:
een antwoord met een bron erbij als, als het kan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Als je gaat samenwonen met iemand die meer verdient dan de bijstandsnorm voor samenwonenden, dan heb je geen recht meer op bijstandsuitkering

Toegevoegd na 2 minuten:
Bijstandsnorm samenwonenden 2013: € 1.257,35
SimonV
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dank je wel, en duidelijk omschreven :)

Andere antwoorden (1)

Nee die raak je kwijt want je deelt het huis met iemand die een inkomen heeft,dit inkomen wordt van je uitkering ingehouden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Klopt niet helemaal.
Er wordt geen inkomen van je uitkering ingehouden.
Dan zou je, als je partner 1000 euro verdient, geen uitkering meer krijgen.
Je krijgt dan echter nog € 257 volgens de bijstandsnorm voor samenwonenden.