hoe zit het met het opzeggen van een abonnement op een leesmap?? kan dat ook ongeacht de kleine lettertjes in een contract gewoon per maand

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb het over een contract waarin vermeld dat er een geheel kalenderkwartaal opzeg is dus eind jan. opgezegt dan stopt contr. eind juni??

Antwoorden (4)

Dat ligt eraan wat er in de kleine lettertjes staat.

Als daar staat dat je contract een jaar duurt en steeds een jaar verlegd wordt dan is dat zo. Als erin staat dat je een opzegtermijn hebt van 2 maanden dan is dat zo. Pas wanneer je opzegtermijn onredelijk lang is kun je mogelijk onder de kleine lettertjes uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het contract is bindend en daar zit je gewoon aan vast. Hoogstens dat je je contract kan veranderen. Als je van je contract afwil moet je het sowieso opzeggen, dan ben je er in ieder geval na de verloopdatum vanaf. Als je het vergeet op te zeggen zit je er weer een jaar aanvast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij kranten en baden ed zit er een speciale clausule in de wet die toestaat dat een opzegtermijn van 3 maandfen wordt gehanteerd. Ik neem aan dat de leesmap hier ook onder valt.

[quote=http://www.adformatie.nl/nieuws/bericht/kranten-en-tijdschriften-opzegtermijn-van-drie-maanden]
Voor kranten en tijdschriften is een belangrijke uitzondering gemaakt in het wetsvoorstel dat het stilzwijgend verlengen van abonnementen moet aanpakken.
Kranten en tijdschriften mogen namelijk een opzegtermijn van drie maanden hanteren, waar in de wet verder een maximum van een maand geldt.
[/quote]
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je zit vast aan een contract, je kan natuurlijk na het afsluiten wel gelijk een brief de deur uit doen dat je niet wilt dat eea verlengd wordt.
Mochten de voorwaarden welke in het contract staan worden gewijzigd door de aanbieder is dat een reden om per direct het contract te laten ontbinden.