Na 3 tijdelijke contracten van een half jaar, krijg ik geen vast contract. Er worden flexers aangenomen op uitzendbasis. Zelfde werk. Mag dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Ja. Na twee keer een nieuw tijdelijk contract te hebben gekregen moet er óf een contract voor onbepaalde tijd volgen of niets meer. Contracten voor bepaalde tijd eindigen van rechtswege (= automatisch).

Een 'truc' die soms wordt toegepast door werkgevers is om na het laatste verlengde tijdelijke contract drie maanden afscheid te nemen van de voormalige werknemer en 'm vervolgens weer een nieuwe contract voor bepaalde tijd te geven. Zo kan de werkgever eindeloos doorgaan met contracten voor bepaalde tijd omdat de telling na 3 maanden tussenruimte weer opnieuw begint.
Computoon
10 jaar geleden
Computoon
10 jaar geleden
Het is legaal maar -in tegenstelling tot veel andere zaken in het arbeidsrecht- uitsluitend in het belang van een werkgever. Een werkgever die er gebruik van maakt is 'een handige jongen' maar van goed personeelsbeleid heeft hij weinig kaas gegeten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is legaal maar zóóó Asociaal!!!

Andere antwoorden (2)

Ja dit mag. Jouw baas mag zelf bepalen wie eruit gaan en wie ervoor in de plaats komen. Jouw contract loopt gewoon af (voor de 3e keer dus) en dat wist je een half jaar geleden al.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een contract mag 2 keer verlengd worden dus ja helaas kun je 3 keer een halfjaarcontract krijgen en daarna weer op straat komen te staan
Wellicht kun je vragen of ze je een flexcontract aan kunnen bieden ,dan heb je in ieder geval iets totdat je ander werk gevonden hebt
Veel succes met het vinden van een nieuwe baan het is helaas niet anders deze tijd........
Een voordeel is wel dat er op het moment veel seizoenswerk is misschien niet datgene waar je naar op zoek bent maar het kan tijdelijk een oplossing zijn