Hoe scheidt een advocaat zijn persoonlijke mening van zijn professionele mening?

Dus waar let een advocaat voornamelijk op bij het vormen van zijn professionele mening?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K
ronron1212
11 jaar geleden
Hij heeft zich te houden aan de wettelijke regels en als professional moet hij denken in waar voor zijn client de mogelijkheden liggen in de wet en zijn pleidooi. Heeft niets met zijn mening te maken.

Het beste antwoord

Een advocaat zal altijd in het belang van zijn of haar cliënt handelen, hij of zij mag best zijn of haar eigen mening hebben, maar deze niet naar buiten brengen. Hij of zij verdiend zijn of haar geld met het verdedigen van de persoon en moet zijn of haar cliënt daarom zo goed mogelijk bijstaan. Hij of zij zal er alles aan doen, om uit te zoeken wat hij of zij aan kan voeren om de cliënt te verdedigen, daarbij moet hij of zij zijn of haar eigen mening aan de kant zetten en het wetboek in de hand nemen. Advocaat zijn is een vak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

een advocaat zou zijn professionele mening moeten baseren op de feiten die over de zaak bekend zijn en het belang van klant.

Hij zal de feiten zo presenteren dat het belangen van zijn klant dient.