Hoeveel keer mogen de klanten per dag naar de zelfde winkel gaan bezoeken?

Soms vind ik heel erg vervelen wat de medewerkers gezegd heeft in de winkel,omdat ik ga meest met mijn vrouw samen winkelen,ik hoor vaak dat ze over ons te commenteren,zoals waarom die chinezen altijd kijken en niet kopen en verleden zijn ze dieven geweest zijn enzovoort....
Dus ik weet niet hoe moeten uiten tegen hun heeft gezegd,af en toe voelen erg niet prettig en boos uit hun winkel deuren.
Dus ik wil hierbij even vragen: Hoe vaak per dag of per week mogen bezoekers bij een winkel of supermarkt te winkelen?
En waar kan ik mee klacht indienen als zo heeft gehoord?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag zovaak gaan als je wilt, alleen wekt het soms argwaan wat betreft diefstal. Voor een klacht het beste naar de manager/leidinggevende vragen, en uitleggen wat er aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom geef je dit niet als antwoord Ytje?
Ritsuka
11 jaar geleden
Gaat het over een supermarkt of ander soort winkel?
Supermarkt kan ik begrijpen dat je er elke dag komt, een winkel met bijvoorbeeld televisies, telefoons of kleding zou ik ook wel apart vinden. Dat koop je niet elke dag.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Waarom uberhaupt nog naar deze winkel gaan, als u zich daar niet prettig behandeld voelt? Er zijn andere winkels zat.
Antoni
11 jaar geleden
Op basis van deze vraag en eerdere vragen van u (met name de vraag over het gedrag van een andere klant in de supermarkt), heb ik het vermoeden dat u zich erg zorgen maakt over wat andere mensen van u zeggen of wat u denkt dat ze over u zeggen en over wat mensen doen of wat mensen lijken te doen. Ik krijg de indruk, dat u een soort sociale angst hebt of misschien zelfs (een beetje) paranoïde bent. Ik raad u aan hier eens over te praten met uw huisarts. Hij kan u misschien ervan overtuigen u minder zorgen te maken over wat anderen over u (zouden kunnen) denken of zeggen.

Antwoorden (4)

Iedereen mag zo vaak het nodig is naar een winkel om daar iets te kopen. Daar hebben de winkelmedewerkers niets over te zeggen. Jij bent klant, en een klant is koning. Iedereen die zich gedraagt volgens de normale regels van het maatschappelijk verkeer die heeft recht om boodschappen te doen. Het is schandalig dat ze daar zulke opmerkingen over maken. Het is discriminatie zoals zij daar met jou omgaan. Daar kan je melding van maken bij https://www.discriminatie.nl/meld-discriminatie/klachtenformulier
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als een klant enkele keren per dag of per week naar "mijn" mobiele telefoonskomt kijken maar niks.koopt dan zou ik ook niet blij zijn. (mijn als in ik, de ondernemer)
Amadea
11 jaar geleden
Uit de vraag begrijp ik echter dat het over de gewone dagelijkse benodigdheden gaat!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Staat nergens. Alleen dat vraagsteller meestal met zijn vrouw gaat winkelen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is ook geen discriminatie, dat is het pas als ze hun de toegang weigeren en DAT lees ik weer niet.
Zovaak als u zelf wil.
En probeer niet te luisteren naar mensen die zulke dingen over u en u vrouw zeggen. Zei weten er niks van want zei kennen u niet. U kunt een klacht indienen bij de baas van de winkel denk ik
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals gezegd is er in de regel geen restrictie. Het kan echter voor een ondernemer, ergernis geven als u steeds komt kijken en niet komt kopen. Ze houden u dan toch onwillekeurig in de gaten. Toch kan een winkelier op een gegeven moment zeggen, dat u niet meer welkom bent, echter moet daar wel een gegronde reden voor hebben. De winkel is tenslotte zijn domein, en daar mag toch zelf wel over zeggen wie hij wel en niet over de vloer wil. Hij mag niet zeggen: u bent chinees en mag er niet in. Dat is dan discriminatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stel je hebt zelf een zaak, je verkoopt smartphones.
Er is één consument die wel 2 á 3 x per dag binnenkomt, hij koopt nooit iets. Hij kijkt alleen. Dit doet de consument al een maand lang. Hij komt binnen, kijkt, gaat weer weg. Dit soort gedrag begint uiteraard op te vallen.

Het is geen misdrijf. Uiteraard mag je kijken, maar waarom kom je elke dag kijken, als je toch niks koopt? Wat is dan de reden dat je komt kijken? Je kunt je voorstellen dat een ondernemer dan twijfels kijkt met de reden van binnenkomst. Dan kan ik me voorstellen dat een werknemer denkt dat de motivatie van die consument heel anders ligt dan het kopen van een toestel.

Nu mag jij invullen wat dan wel de reden is dat een klant zo vaak komt kijken.