als je een advocaat van onvermogen hebt en jij wilt een procedure starten moet ze dat dan doen of is het zijn keus?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Een advocaat is vrij om een zaak op zich te nemen of niet, het maakt niet uit waar het geld vandaan komt, als een advocaat een procedure niet wil opstarten is er niets tegen te doen dan een andere advocaat zoeken die dat wel wil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok bedankt dat wou ik even zeker weten

Andere antwoorden (1)

Je krijgt alleen maar gesubsidieerde rechtsbijstand als er sprake is van een serieuze kwestie, waarvoor rechtsbijstand nodig is.
Niet omdat jij denkt of vindt dat je ergens je recht voor moet zoeken.

Maar als je dan een advocaat krijgt toegewezen, dan hoor je die man/vrouw
als vakexpert te erkennen. Natuurlijk is er overleg. Maar de advocaat kan het
beste inschatten of een procedure zinvol is........of niet.