1 Januari 2013: Alcohol onder 18 wel of niet strafbaar?

Hallo.
Het is mij nog een beetje onduidelijk.
Hoe zit het nu precies met de wetgeving over de verkoop van alcohol?
Mogen jongeren van 16 en 17 wél of geen alcohol meer kopen op 1 Januari 2013?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Vanaf 1 januari 2013 is het strafbaar om in het openbaar alcohol bij je te hebben als je jonger bent dan 16 jaar. Dan krijg je een boete. En een winkel krijgt een boete als die alcohol verkoopt aan jongeren onder de 16 jaar.
In de toekomst gaat die leeftijdsgrens waarschijnlijk naar 18 jaar. Maar wanneer dat gaat gebeuren is nog niet bekend.
Amadea