Stel je hebt ongeveer dezelfde leeftijd als je therapeut en het klikt goed. De therapie is goed afgesloten. Wanneer zou je dan vrienden mogen zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Zo gauw de therapie afgesloten is heb je geen professionele relatie meer en zouden jullie dus vrienden kunnen zijn.

De vraag is echter of jullie dat allebei willen.
Ergens zal hij/zij toch altijd de therapeut zijn. Hij/zij weet dingen over je die veel anderen niet weten.

Ikzelf zou me niet echt op mijn gemak voelen in die situatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dit is gewoon een juist antwoord. Je hebt na afsluiten geen relatie meer met diegene als jouw therapeut. Verder is de opmerking van C4th terecht. Het is de vraag of je hem/haar toch niet als therapeut blijft zien. Lijkt me een lastige start.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja en omgekeerd, of hij/zij vraagsteller toch niet altijd een beetje als patient blijft zien en hierdoor bepaalde dingen die vraagsteller wil doen gaat afraden of juist pushen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je blijft een langere tijd in het systeem staan, ook na de therapie. Ben je dan niet nog steeds 'de cliënt'?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het kan ook een fysiotherapeut zijn :) Ik sluit me aan bij de voorgaande schrijvers: het kan, maar het is een tikkeltje vreemde start.
Waarschijnlijk is het beter om voorzichtig te beginnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Adrie... Daar heb je uiteraard gelijk in, maar in dat geval vermoed ik dat deze vraag niet gesteld zou worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij mag je tot 6 maanden ba de behandeling geen persoonlijke relatie aangaan met je client.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kom je daarbij?