Recht: De huisbaas van schoonpa komt steeds het dakraam maar niet repareren, mag schoonpa het nu gewoon dicht purren?

Belllen, schrijven, aangetekend, niets...

bus purschuim? en wie is dan verantwoordelijk voor het herstel daar weer van? Gat in t dak lijkt me niet okay om dat zo te laten toch? straks heeft schoonpa nog verwijtbare schade omdat ie zn dak niet heeft dichtgemaakt tijdens het wachten op de huisbaas...

Hebben jullie ervaringen hiermee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Zeker na aangetekend verzoek tot reparatie van storende gebreken mag je de reparatie uit laten voeren dooe een vakkundige persoon en de rekening opsturen naar je huisbaas.
Het is wel zo fatsoenlijk om je huisbaas dit aangetekend mee te delen en een korte responstijd te geven.
Daarna, aanpakken als hij niets doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik zeg:
Gewoon doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Freebird;

Ik zou een aangetekende brief opstellen met een termijn waarbinnen je herstel verwacht met de mededeling dat je bij in gebreke blijven noodmaatregelen zult nemen en niet voor schoonmaak- en herstelkosten aansprakelijk acht te zijn.