mag ik een mes op straat in mijn tas hebben?

wat zijn de regels hiervoor, is het bijvoorbeeld toegestaan als ik heb in de folie wikkel en niet bij de hand heb dus bijvoorbeeld onder in mijn tas doe.

Toegevoegd na 15 minuten:
http://www.benscore.com/101inc-Combat-mes-Recon-10%22-A-groen-p-27873.html

&

http://www.benscore.com/Fosco-vouwmes-5-inch-p-24375.html

ze zijn voor survival btw

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
4.7K

Het beste antwoord

Deze messen mag je vervoeren over straat. Wel kan het in bijvoorbeeld een aangewezen veiligheidsrisico gebied of in een horeca gebied alsnog aangemerkt worden als verboden wapen in de categorie 4, sub 7. Dit omdat het mes dan geen enkel redelijk nut heeft anders dan om als wapen te dienen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Elk mes dat niet op onderstaande lijst staat mag je meenemen (je moet toch een keukenmes gekocht in de winkel mee kunnen nemen):

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/wapens-en-munitie/welke-wapens-zijn-verboden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een zakmes mag je zeker bij je dragen. Een groter mes (steekwapens ipv gereedschaps tools) zoals een stiletto of een vlindermes niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stiletto's, valmessen en vlindermessen zijn verboden,
een zakmes, of aardappelschilmesje is geen probleem, tenzij je naar een kroeg of stadion gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik betwijfel ten zeerste of je een mes in je tas mee mag nemen.
Wat voor mes het ook is.
Een paar jaar geleden kwam ik in een verkeerscontrole terecht en men zag in mijn auto een aardappelschilmesje liggen.
Het werd in beslag genomen!
Ik vond het werkelijk te gek voor woorden,maar ik was mijn mesje kwijt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat was een verkeerscontrole in een regio met hoger risico. De burgemeester mag dit soort regionen aanwijzen, daarbinnen zijn alle wapens en voorwerpen die als wapen kunnen worden gebruikts verboden. Mogelijk was dit bij Schiphol of Rotterdam of in de buurt van een evenement of uitgaanscentrum?