Wat te doen aan liegende buren?

Ze liegen en maken lawaai en beschuldigen anderen ervoor. Ze maken constant melding bij de politie over iets wat ze zelf doen en beschuldigen anderen ervoor.
Het lawaai wat ze maken daar hebben steeds meer mensen last van maar ze blijven doodleuk iemand anders ervoor beschuldigen. Wat kan er gedaan worden zodat er weer rust is?

Toegevoegd na 1 dag:
Naast het lawaai dat ze maken, ook in de nacht. Zijn ze ook begonnen met voor trillingen te zorgen. Hoe ze dat doen?
(Ze moeten er ook zelf last van hebben?) Door een bepaalde motor hard aan te zetten? Bij onze flat en zij wonen schuin boven ons, minder last dus er zelf van.
Politie komt en het is stil?
Door die trillingen kan je goed ziek van worden. Een andere buurman was vanacht ziek al na 1 nacht en heeft hevig overgegeven omdat hij wel (wij niet) de hele nacht in zijn flat met hevig lawaai en trillingen is gebleven.De buren die het veroorzaken lachen zich krom. Men kan niet zien dat zij ervoor zorgen voor het lawaai en nu de trillingen? Zo gauw iedereen die er wat aan kan doen weer weg is, starten ze weer het lawaai op en nu dus ook de trillingen??? Die buren die dat doen moeten wel ziek zijn om zo bezig te zijn??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
4.7K

Het beste antwoord

Ik zou eerst goed eens met hun praten, en als dat niet lukt zou ik bewijzen vaststellen. Zodat als ze de volgende keer het weer doen dan kan je er op in gaan met het bewijs.
En praat met anderen mensen in de buurt misschien merken hun het ook? Als dat zo is dien een klacht in samen zo sta je sterker tegen over hun.
;)

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb gelezen wat je na een dag hebt toegevoegd, en
dat is niet normaal.
Hiervoor horen ze een hoge boete te krijgen en uit de woning worden gezet.
Ze zijn asociaal.
Het zou u vast helpen om te kijken op http://huis-en-tuin.infonu.nl/wonen/20744-geluidsoverlast-door-buren-wat-mag-en-wat-kan.html
daar staat veel informatie hier over!

Veel succes!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

bel de politie en vraag of ze onopvallend langs willen komen, om de overlast te constateren. op die manier kan er een dossier aangelegd worden.

uiteindelijk kan de politie, na waarschuwen, repressief gaan optreden tegen de geluidsoverlast.

de wijkagent kan een en ander ook aankaarten bij de woningbouw ( als het tenminste om huurwoningen gaat). woningbouw heeft namelijk ook een taak bij het leefbaar houden van de omgeving.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is een uitstekend idee!
capthavoc
11 jaar geleden
dat onopvallend klinkt goed op die manier kan je tenminste
je beweren staven of je buurman dan tenminste
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze die trilling veroorzaken ?
generator of zo ? weet je zeker dat er geen wit kwekerij zit of zo ?
maar bedenk maar hoemeer je meldt des te meer lopen ze uiteindelijk wel in de picture.
met andere buren één front vormen en de politie/wijkagent inlichten.
politie vragen hoe dit op te lossen, misschien onverwacht op bezoek/langs gaan bij de buren op aangeven van jullie als er herrie is dus.
ja dat is misschien de oplossing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou zorgen dat ik niet alleen sta in mijn beschuldigingen.Misschien alles op papier zetten,zo duidelijk mogelijk met uur en datum enzo...en dan de mensen laten tekenen die er ook last van hebben .Met deze brief in handen zou ik actie ondernemen.Bij normale mensen wil uitpraten wel eens helpen maar gezien uw verhaal heeft dit weinig zin denk ik,integendeel.Dus,politie,woningbouw e.d. in kennis stellen en om bemiddeling vragen.
Veel succes,

Toegevoegd na 2 minuten:
Kan het niet zijn dat je het centrifugeren van een wasmachine (die ongelijk staat) hoort?Dat geeft ook een heel vervelende trilling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leugens zijn te weerleggen met feitelijk bewijs. In dit geval zou het maken van filmopnames (met geluid) wellicht het benodigde bewijs leveren.

Je noemt dat je in een flat woont: het bewijs zou je kunnen voorleggen aan de VVE of woningbouwcorporatie, en daar een klacht indienen voor de overlast.