Als we een speeltuingebouwtje verhuren voor besloten feestjes waar de huurder alles zelf meeneemt (ook alcoholische dranken), is er vergunning nodig?

kan de gemeente verbieden dat er alcohol geschonken wordt door de huurder die het besloten feestje geeft?
Een ambtenaar beweert dit namelijk, het lijkt me sterk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Het beste antwoord

Als het een besloten feest is (dus alleen voor genodigden) en er geen geld gevraagd wordt voor de alcohol, ook niet indirect door entree te heffen. Dan gelden de wettelijke regels mbt vergunning aanvraag niet en kan men zelf afspraken maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als de speeltuin eigendom van de gemeente is (wat vaak het geval is), kan deze als eigenaar natuurlijk eisen stellen. Is dat niet zo, dan is het een besloten feest en mag er alcohol geschonken worden. Er mag ook niet voor de consumpties moeten worden betaald, want dan wordt het een commerciële onderneming.