Mijn ID kaart is gescheurd. Wie betaalt de vervanging door een nieuwe kaart? De kaart is nog geen 2 jaar oud en is dus nog geruime tijd geldig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
10.9K
ItisILeClerc
12 jaar geleden
de kabouters?

Het beste antwoord

De uiteinde tegen elkaar en plakken met een goed merk (uiteraard doorzichtig ) plakband en in etuitje(ook doorzichtig) bewaren.
Dan is vervanging nog lang niet nodig.
Hoe krijg je dat scheuren trouwens voor elkaar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als uw paspoort of identiteitskaart is beschadigd, is deze niet meer geldig. U kunt deze bij uw gemeente inleveren en vervangen door een nieuwe. De kosten voor de aanvraag moet u zelf betalen.

Vindt u van dat de beschadiging van uw paspoort of identiteitskaart het gevolg is van een productiefout, dan kunt u contact opnemen met uw gemeente om te achterhalen of u voor een vergoeding van de kosten in aanmerking komt.