Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn aangetekende brief is door iemand anders voor ontvangst getekend en in mijn brievenbus gegooid.Kan ik aangifte doen van valsheid in geschrifte?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
8.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wie heeft hem getekend dan? Dat kan niet zomaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
is het JOUW brief of aan jou verzonden?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Niet allen is er valsheid in geschrifte gepleegd, ook is het briefgeheim geschonden.

Postwet schrijft in deze duidelijk dat een brief op het afleveradres bezorgd moet worden, door hem af te leveren op een ander adres schend hij het briefgeheim, door zijn handeling kan een ander kennis nemen van de brief.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Even duidelijk: was de aangetekende brief voor JOU of heb je die verstuurd?

In het eerste geval: dat lijkt me een gevalletje frauduleuze postbode en daarvoor moet je hier zijn: http://www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/klacht.aspx

Misschien moet daarvoor wel degene die de brief verstuurd heeft een klacht indienen want DIE heeft een barcode.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Valsheid in geschrifte is wel erg drastisch. Het ligt eraan wat voor aangetekende brief het is Er zijn 2 soorten aangetekende brieven, persoonlijke waar ook om een paspoort gevraagd moet worden en normale. Bij normale aangetekende brieven mag iedereen hem in ontvangst nemen(bv buurman of huisgenoot). De postbode moet wel aan jou een briefje door de brievenbus doen dat ie door iemand anders in ontvangst is genomen. Bij een persoonlijke aangetekende brief vraagt de postbode om legitimatie en moet hij die noteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding