Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb me aangemeld bij de Belastingdienst, maar waar kan ik mijn BTW nummer zien?

Ik zie nergens op de site (ik heb mijn inloggegevens) wat mijn btw-nummer is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Deze is ook niet op de site te vinden. Je krijgt je BTW-nummer eenmalig per brief. Je kan hem ook vinden op de Aangiftebrief omzetbelasting die vrijwel iedereen per kwartaal krijgt. Hij staat verborgen onder 'Aangiftenummer': het is het nummer tot en met de B01, de vier cijfers daarna horen er niet bij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Is meestal je burgernummer met 01 erachter kijk even of hè dat zie staan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je btw nummer hoef je alleen maar op een factuur naar het buitenland te vermelden. en het heeft niets met je burgernummer te maken. het btw nummer is een nummer dat eindigt op NL
Het btw-nummer van een Nederlandse ondernemer bestaat uit veertien tekens. Het begint met de landcode NL, gevolgd door negen cijfers. Voor eenmanszaken is dit het sofinummer (met voorloopnullen). Daarachter staat nog een toevoeging, voor freelancers meestal B01. Het btw-identificatienummer hoort zonder punten te worden geschreven. Voorbeeld van een btw-identificatienummer: NL001234567B01

Het deel zonder de landcode en voorloopnullen wordt het omzetbelastingnummer of OB-nummer genoemd. Bijvoorbeeld: 1234567B01. Dit wordt in de praktijk vaak met punten geschreven: 1234.56.789.B.01
(Lees meer...)
ronron1212
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding