hoe kom ik van mijn sportschool abonnement af,het gaat om een jaarabo. die loopt nog tot oktober?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K

Antwoorden (5)

Okay, je moet net als bij je telefoon, een brief sturen naar de sportschool waar je bent ingeschreven. Je moet daar wel de nodige info inzetten, maar die zal je zelf het beste weten. Eventueel een lidmaatschap nummer. Zet in de brief je gegevens er ook bij, naam, adres, telefoonnummer. Zet erin dat je je abonnement niet langer wenst te verlengen zodra het huidige abonnement jaar om is. Dan opsturen of afgeven bij de sportschool en nog even tot oktober er gebruik van maken...

Sccs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let er wel op dat je een bevestigingsbrief krijgt van de sportschool. En die dan ook goed bewaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of ze kan het zelf even afgeven en om een afleverings bewijs.
Wachten tot het oktober is en de volgende keer eerst een maandabonnement nemen zodat je kunt kijken of het wel echt iets voor je is.

Is waarschijnlijk niet het antwoord wat je horen wilt maar je bent de overeenkomst vrijwillig aangegaan en dus ook vrijwillig een jaar jezelf vastgelegd. Dat jij nu ineens toch niet meer wil kunnen zij niets aan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb vandaag dit zelfde probleem opgelost. Iemand anders neemt mijn abbonement over !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan als je wil nu gelijk uitschrijven en vast voor de resterende maanden alles in een x betalen heb het zelfde gedaan of net als deze bovengenoemde lid je abonnement gewoon aan iemand overschrijven en wat nog een optie is, met je pasje kan je broer zus papa mama ook gaan sporten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In mijn ervaring : niet.

Ik heb ooit vanwege een verhuizing naar de andere kant van het land een abonnement enkele maanden eerder op willen zeggen maar die vlieger ging mooi niet op. Ik heb dat vrij hoog laten oplopen, maar puntje bij paaltje zouden zelfs als ik dood was gegaan, mijn nabestaanden de rest van het abonnement moeten betalen c.q. niks terugkrijgen.

Je hebt voor een jaarabonnement gekozen omdat dat voordeliger is. Je kunt eventueel overleggen met de eigenaar of je kunt bijbetalen voor de maanden die je al hebt gesport (in dit geval oktober t/m januari) voor de volle mep, maar reken er niet op dat ze daar in meegaan.

Uiteindelijk verdienen sportscholen het MEEST aan mensen die met al hun goede voornemens in leuke aanbiedingen trappen, maar vervolgens nooit of vrijwel nooit meer komen opdagen.