mogen buren hun auto parkeren voor mijn deur ,terwijl ze een oprit hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
28.1K

Antwoorden (9)

Ja dat mag. Net zoals jij jouw auto op de straat voor hun deur mag parkeren. Natuurlij ktenzij er een parkeer verbod is.

Gelukkig leven we in een vrij land waar je zelf mag bepalen waar je je auto perkeert zolang de [verkeers]veiligheid niet in geding komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, helaas voor jou mag dat (tenzij er ter plekke een parkeerverbod geldt, maar dat blijkt nergens uit). De straat is gelukkig nog steeds vrij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. Ze mogen zelfs 4 auto's hebben en die allemaal bij jou voor de deur zetten. Behalve als dat in het gemeentelijk parkeerbeleid anders is geregeld, bv met parkeervergunningen.

Toegevoegd na 1 dag:
In veel gemeentelijke parkeerverordeningen is bepaald dat je maar 1 bewonersvergunning per huishouden kunt "krijgen" en dat als je een parkeerplek op "eigen grond" hebt je niet voor een bewonersvergunning in aanmerking komt.
Je mag dan nog steeds voor de deur van de buren parkeren, alleen moet je dan parkeergeld betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er ook aan wat bij de notaris beschreven is, in gouda bijvoorbeeld de wijk goverwelle is bij nieuwbouw beschreven dat je verplicht op je erf moet parkeren omdat er in de straat anders geen plaats meer is voor derden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het openbare weg is dan mag dat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor de onterechte min.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Op de openbare weg mag je dit wel doen maar uit beleefdheid zou het eigenlijk moeten laten.
Het is asociaal gedrag. Dit soort kijkt tot hoe ver ze kunnen gaan en jouw gevoel interesseert ze niets.
Heel vervelend. Je doet er weinig tegen. Het enige is misschien bij hun dan ook maar een auto pal voor de deur te zetten. Cuca hierboven heeft twee bussen, misschien wel meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Parkeren op die plek voor jouw deur is toegestaan voor iedereen die wegenbelasting betaald, dus ook voor jouw buurman die wel een oprit heeft maar hem makkelijker daar vind staan. Jij hebt die plek namelijk niet gereserveerd, als dat zo was zou je ervoor betalen en volledig in je recht staan. Je kan dat volgens mij wel, dan moet je contact met de gemeente opnemen en vragen of jij je parkeerplek voor jezelf mag reserveren voor je deur....het kost je alleen geld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je :-)
vind ik niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geloof dat de vraag is, waarom irriteert je dit. Ja, het is niet sociaal maar misschien heeft de buurman een reden, praat eens met hem en vertel jouw denkwijze op een vriendelijke manier.
Veel geluk.