Ik heb een klasse 2 laser gekocht in griekenland. Wat is de straf voor het in bezit hebben van dit in Nederland?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klasse 3 is pas verboden ;). Maar dan heb je van die grote dingen die 8 kg wegen en een stopcontact nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
100MW. Dus als de politie mij hiermee aantreft ben ik niet overtreding?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mikey, voor hoeveel heb je ze gekocht in griekenland, mijn broer heeft er namelijk ook 2 gekocht. Een zwarte, net een pen en die is ook 100 MW.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe het trouwens in je koffer en dus niet in je handbaggage. Zet hem onderin, zo heeft me broer het ook volgens mij meegebracht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben al terug in nederland. Ik heb hem gekocht voor 20 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh ok beter, pas natuurlijk wel op als je het buiten gebruikt :P M'n broer had hem voor 35 lire gekocht (Turkije), dat is omgerekend zo'n 14 euro. Verschilt dus per land.

Antwoorden (1)

Ik heb er laatst ook een vraag over gesteld en ben gaan speuren, ben er inmiddels uit.

Het bezit bij een particulier is NIET verboden. Je mag hem gewoon hebben.

De handel en verkoop erin is WEL verboden.

Dus alleen zo'n ding hebben, niets aan het handje, mits je er geen rare dingen mee doet natuurlijk, maar dat kan je zelf wel invullen.

Er is (nog) geen wetgeving die beperkingen legt aan het bezit ervan.